۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۹۸۷۶۱

جدول رشته‌ های ممنوعه برای انتخاب رشته تحصیل اتباع غیرایرانی

جدول رشته‌ های ممنوعه برای انتخاب رشته تحصیل اتباع غیرایرانی
سازمان سنجش و آموزش کشور فهرست مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی داوطلب آزمون‌ها را منتشر و اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سازمان سنجش و آموزش کشور رشته‌ های ممنوعه برای اتباع غیرایرانی داوطلب کنکور‌های سراسری را اعلام کرد. پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی‌برای جمهوری اسلامی ایران شود، ممنوع است.

رشته‌ های ممنوعه برای انتخاب رشته تحصیل اتباع غیرایرانی

رشته‌های تحصیلی: فیزیک اتمی، فیزیک هسته‌ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما)، مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات (IT گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) ممنوع است.

مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون‌های سراسری هستند، منحصراً باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای هر یک از آزمون‌های ذیربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند.

اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند و در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته‌ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «لغو» می‌شود.

تبصره: آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای «دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه» صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچیک از شهر‌ها و یا مناطق کشور را ندارند.

جدول مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی

 

 

 
 چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰
ارسال نظرات