۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۶۹۸۷۹۰
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

دانشگاه ها بینش صحیح را به جامعه منتقل کنند

دانشگاه ها بینش صحیح را به جامعه منتقل کنند
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: 9 دی و حرکتی که در سال 1388 اتفاق افتاد، نماد ولایت مداری و پایبندی مردم ایران به اهل بیت(ع) بود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یارعلی کرد فیروزجایی در سخنانی اظهار داشت: در نهم دیماه پس از اینکه متاسفانه عده ای در کشور تحت تاثیر بیگانگان به مهم ترین و برجسته ترین دلبستگی مردم ایران بی احترامی کرده و به اصل امامت و امام حسین(ع) جسارت شد، به صورت خودجوش در برخی از مناطق کشور قبل از 9 دی و پس از آن به صورت سراسری در 9 دی در حمایت و التزام به امامت اهل بیت(ع) به فرمایشات رهبری لبیگ گفته و طومار آنان را در هم پیچیدند.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: پیامی که 9 دی برای مردم امروز و روزگار بعد از آن و جوانان دارد این است که همیشه باید گوش به زنگ ولایت بوده و وفادار ولایت فقیه باشند، زیرا آنچه امروز سبب توفیق، عزت و آبروی مردم و همچنین بیرون آمدن از زیر یوق دشمنان شده و آزادی و رهایی آنان شده، چنگ زدن به ولایت و تمسک به اهل بیت(ع) عصمت و طهارت است.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از پیام های 9 دیماه را بصیرت عنوان کرد و گفت: بصیرت یعنی اینکه انسان به حوادث بزرگ و کوچک، موضع گیری هایی که انجام و پیام هایی که صادر می شود توجه داشته باشد به طوری که بداند این پیام ها از کجا صادر و به وسیله چه کسانی و با چه هدف و نیتی اجرا می شود.

حجت الاسلام فیروزجایی با بیان اینکه برای اینکه چنین بصیرتی حاصل شود هرفردی باید به آنچه که رهبرمعظم انقلاب می فرماید توجه داشته باشد گفت: این مهم بخاطر این است که رهبر معظم انقلاب اشراف گسترده و احاطه کامل به آنچه در داخل و خارج از کشور می گذرد، دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم تاکید کرد: برای گرامیداشت این ایام الله باید تا آنجا که ممکن است خاطره ها را زنده کنیم و شاخص ها و شخصیت هایی که مربوط به 9 دی و 19 دی است را یادآوری کنیم.

وی نقش دانشگاه ها در گرامیداشت ایام الله اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها مرکز تولید نظر و بینش برای جامعه هستند، اگر دانشجویی که در دانشگاه تحصیل می کند آن بینش های لازم را داشته باشد و بتواند به بدنه جامعه منتقل کند، این بصیرت و بینش صحیح در جامعه حاصل و از این طریق بسیاری از نقشه های دشمنان نقش برآب می شود.

حجت الاسلام فیروزجایی تصریح کرد: هرچه دانشگاه ها و دانشجویان آن نسبت به تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در داخل و خارج از کشور می گذرد، آگاه تر بوده و توجه داشته باشند که دشمن و دوست چه می کند، آن زمان می توانند این بینش خود را در متن جامعه پیاده و برای دفاع از اهداف نظام و نقشه های دشمن را خنثی کنند.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز سردار شهید سلیمانی در روز 13 دیماه گفت: به همین مناسبت باید بیش از پیش شخصیت و سیرت شهید سلیمانی، کوشش ها و مجاهدت هایی که این شهید عزیز و والامقام در ایام دفاع مقدس و پس از آن در داخل کشور، مبارزه با گروهک ها و قاچاقچیان، دفاع از حرم های مطهر در سوریه و عراق داشته است پرداخته شود.

مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان کرد: همچنین باید بینش و بصیرت نافذی که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نسبت به تحولات مختلف منطقه ای و روابطی که بین منطقه می افتاد و همه را مورد توجه قرار می داد ولی درعین حال گوش به فرمان ولایت بود، برای مردم و جوان امروز یادآوری شود تا جوانانی در طرازسردار حاج قاسم سلیمانی تربیت شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله مصباح نیز بیان کرد: ایشان از شخصیت های بسیار ارزنده بود، علی رغم اینکه نظریه پرداز بزرگی بود اما در عرصه دفاع از آرمان انقلاب وارد میدان می شد و ایده های رهبر معظم انقلاب را اجرایی می کند. آیت الله مصباح عمار انقلاب بود و آنجا که لازم بود ابهامات و سوالات و تردیدها پاسخ داده شود برای ابهام زدایی وارد میدان می شد حقیقت را بیان می کرد و به شبهات پاسخ می گفت و تمام سرمایه خود را برای دفاع از نظام و انقلاب گذاشت.

رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) در مورد برنامه های بسیج اساتید این دانشگاه در مورد 9 دی نیز بیان کرد: به همین مناسبت یک نشست علمی توسط کانون بسیج اساتید دانشگاه با حضور استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار و به تبیین مناسبت های دهه بصیرت از 9 تا 19 دیماه پرداخته می شود.

ارسال نظرات