۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۹۸۸۰۴
آیت الله اراکی عنوان کرد؛

۹ دی؛ قیام علیه جریان تحریف/ دولت به دنبال ریشه کنی فقر در جامعه باشد

۹ دی؛ قیام علیه جریان تحریف/ دولت به دنبال ریشه کنی فقر در جامعه باشد
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قیام مردم در ۹ دی را علیه تحریف دانست و گفت: دشمن جریان عظیم انتخابات و ارزش‌های انقلاب را در آن سال‌ها وارونه و تحریف کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهادت شهیدان سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و ارتحال علامه مصباح یزدی که در مصلی قم برگزار شد، با اشاره به حادثه 9 دی گفت: 9 دی یادآور موضع گیری عظیم و گسترده ملت ایران در برابر یکی از سخت ترین و پیچیده ترین جریان های تحریف در تاریخ انقلاب بود.

وی جریان تحریف را سد و مانع راه انبیاء در تاریخ دانست و اظهار کرد: انبیاء در نبرد فیزیکی با دشمنان پیروز بودند اما آنچه راه آن ها را می بست جریان تحریف بود؛ داستان تحریف داستان طولانی است و در قرآن درباره آن فریادها کشیده شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انواع تحریف ابراز کرد: علامه مصباح این متفکر مجاهد همیشه در سنگر یکی از رزمندگان برجسته در جریان مبارزه با تحریف در تاریخ انقلاب اسلامی بود و شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نیز شهدای مبارزه با تحریف در جامعه معاصر اسلامی بودند.

وی افزود: دشمنان وقتی از توان رویارویی مستقیم با جبهه اسلام و مقاومت ناامید شدند روی به سمت تحریف آورده که داعش از دل این جریان به وجود آمد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر پیاده سازی فقه اسلامی در جامعه تصریح کرد: فقه اسلامی هنوز آنچنان که باید در جامعه پیاده نشده است و از دولت کریمه می خواهیم فقه جامعه داری را در کشور پیاده کند که خط قرمز آن رنج مردم است و هرجا مردم در رنج باشند فقه اسلامی در مقابل آن موضع می گیرد.

آیت الله اراکی اصل در نظام اسلامی را کم کردن رنج مردم دانست و گفت: دولت گوش به حرف کسانی که خود را اقتصاددان می دانند، نسپارد، به دنبال ریشه کن کردن فقر در جامعه باید بود، اگر در مدیریت یارانه ها خللی وجود دارد، آن را مدیریت کنند نه اینکه به حذف اصل یارانه ها بینجامد، مردم به این دولت امید دارند، در چارچوب فقه اسلامی سیاست های خود را پیاده و مردم را ناامید نکنید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه قیام مردم در 9 دی را علیه تحریف برشمرد و خاطرنشان کرد: جریان عظیم انتخابات و ارزش های انقلاب را وارانه و تحریف کردند؛ نگاه جامعه را در جریان تحریف به نظام و انقلاب منفی کردند؛ رسانه، آموزش و پرورش و ... باید در چارچوب فقه اسلامی سیاست های خود را پیاده کنند.

وی با اشاره به سیاست های رسانه ادامه داد: رسانه تبدیل به تشویق، ترغیب و اعلام اثبات جرم شده است در حالی که اثبات جرم وظیفه قاضی است، متاسفانه رسانه امروز تبدیل به ناامید کردن مردم از نظام شده و این امر درستی نیست؛ بی حجابی، مال مردم خوردن و عادی سازی کردن فرهنگ غلطی است و با معیارهای اسلامی سازگاری ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عقب ماندگی و تفرقه در جامعه را کار جریان تحریف دانست و اظهار داشت: فاطمه زهرا (س) شهیده جریان تحریف است، جان خود را برای مبارزه با تحریف گذاشت و اگر ایشان نبودند ما حق را از ناحق نمی شناختیم.

ارسال نظرات