۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۶۹۸۸۶۳

هشدار درباره خودروهای دوگانه سوز فاقد معاینه فنی

هشدار درباره خودروهای دوگانه سوز فاقد معاینه فنی
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور ضمن هشدار درباره خودروهای دوگانه سوز فاقد معاینه فنی و خطر موجود برای این خودروها، گفت: این خودروها مانند یک بمب ساعتی متحرک هستند و بارها شاهد بروز حادثه برای این خودروها و خطرات بسیار برای آنها بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، عبداله متولی در گفتگو با ایسنا در تشریح لزوم اخذ گواهی معاینه فنی توسط خودروهای دوگانه سوز و خطر موجود برای خودروهای دوگانه سوز فاقد گواهی معاینه فنی، گفت: متاسفانه همچنان شهروندان به اهمیت اخذ گواهی معاینه فنی جهت تامین سلامت و ایمنی خودرو، راکب و مسافران واقف نیستند؛ این درحالی است که خودروهای دوگانه سوز فاقد معاینه فنی مانند یک بمب ساعتی متحرک هستند.

وی افزود: معاینه فنی بر اساس آمارها به طور میانگین بالغ بر ۹۰ درصد در بهبود عملکرد خودرو و ارتقاء ایمنی آن موثر است و این در حالی است که در خودروهای دوگانه سوز این مساله اهمیت دو چندانی می یابد چنانچه هر گونه اهمال در این زمینه می‌تواند جبران ناپذیر و با حوادث تلخی همراه باشد.


متولی ادامه داد: شهروندان باید آزمونهای معاینه فنی و تست های هیدرواستاتیک مخازن گاز از طریق مراکز معتبر معاینه فنی و مراکز هیدرواستاتیک را به موقع انجام دهند. از سوی دیگر مراجعه شهروندان به مراکز غیر معتبر جهت نصب مخازن گاز و دوگانه سوز کردن خودروهای شخصی علاوه بر ایجاد مشکل، احتمال بروز حادثه و خطر را نیز افزایش می دهد.

به گفته مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور ، در بیشتر موارد خودروهای دوگانه سوزی که دچار حادثه می‌شوند فاقد گواهی معاینه فنی هستند و به صورت غیر کارخانه ای تبدیل به دوگانه سوز شده اند.


وی تاکید کرد: شهروندان باید با دقت و اهتمام بیشتری در تامین سلامت و ایمنی خودروهای شخصی اقدام کنند و با اخذ گواهی معاینه فنی از ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل نمایند تا شاهد بروز حوادث تلخ نباشیم.

 
 جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰
ارسال نظرات