۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۶۹۸۹۱۳
آیت الله رئیسی در نشست خبری:

تلاش دولت حل مشکلات مردم و رفع گرانی است/ تورم به زودی مهار می شود

تلاش دولت حل مشکلات مردم و رفع گرانی است/ تورم به زودی مهار می شود
رئیس جمهور با بیان اینکه دغدغه مردم، دغدغه دولت است، گفت: دولت همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم و تورم زدایی به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور امشب در آخرین برنامه از دومین روز سفر به قم در نشست خبری به ارائه گزارشی از این سفر پرداخت و گفت: اقدامات خوبی در این سفر رقم خورد و نتایج نهایی آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قم ظرفیت ویژه ای در زمینه گردشگری زیارت دارد، ادامه داد: یک سلسله اقداماتی همچون بخش صنایع نیازمند اقدامات سریع است، از این رو کارگروه هایی تشکیل شده است تا مشکلات را بررسی و رفع کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه بخش فرهنگی استان قم باید فعال شود، ابراز کرد: اگر گردشگری زیارت در قم فعال شود، مشکلات اقتصادی بسیاری در این استان رفع خواهد شد.

رئیس جمهور بافت فرسوده استان قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مقرر شده است تا مورد به مورد، این بافت ها شناسایی شده و اقدامات لازم جهت بازسازی و مرمت آنها انجام می شود.

وی با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب، راه های مواصلاتی، راه آهن، مسکن و ... استان قم تصریح کرد: همچنین پروژه هایی همچون مونوریل، فرودگاه و مترو از جمله مسائلی است که برای حل آنها تمهیدات لازم اندیشیده شده و به زودی حل خواهد شد.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص حق آبه های استان قم ابراز کرد: در خصوص دریاچه نمک قم کارگروهی تشکیل شده است و باید مشکلات آن حل شود؛ بدون شک اگر این مشکل حل نشود مشکلات زیست محیطی بسیاری دامن گیر این استان و استان های همجوار خواهد شد؛ رسانه ها هم باید در این زمینه مطالبه گری داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالاتی در خصوص مهار گرانی ها و رفع مشکلات بورس بیان کرد: درباره مسئله بورس ۱۰ تصمیم در شورای اقتصادی گرفته ایم و به زودی مشکلات سرمایه گذاران حل خواهد شد؛ اقدامات دولت در این زمینه موثر بوده و تا زمانی که آرامش را بر بورس حاکم نکنیم دست از تلاش برنخواهیم داشت، زیرا دغدغه مردم، دغدغه دولت است.

وی با اشاره به تلاش های دولت در خصوص مهار تورم و گرانی ها تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را در راستای تورم زدایی به کار گرفته است و تلاش داریم نقدینگی را به سوی تولید هدایت کنیم.

آیت الله رئیسی مطرح کرد: گزارشات بانک مرکزی حاکی از کنترل تورم و سیر نزولی آن است و معتقدیم این روند ادامه می یابد و تورم به زودی مهار خواهد شد.

وی عنوان کرد: اقداماتی که دستگاه های مسئول انجام می دهند در این راستا است که نگرانی های مردم در زمینه گرانی ها و تامین کالاهای اساسی در بازار رفع شود.

ارسال نظرات