۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۹۹۰۴۴
رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با رسا:

سفرهای استانی نشان دهنده عزم دولت برای حل مشکلات مردم است

سفرهای استانی نشان دهنده عزم دولت برای حل مشکلات مردم است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: اقدام جهادی آیت الله رئیسی در بازدیدهای گسترده استانی نشان از دلسوزی برای مردم و کمر بستن برای رفع مشکلات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در خصوص سفر اخیر آیت الله رئیسی به استان قم ضمن پاسخ به هجمه تشریفاتی بودن سفرهای استانی رییس جمهور دلایل خود را اینگونه بیان کرد: بنا به اخبار واصله آیت الله رئیسی چند هفته قبل از هر سفر، تیم های کارشناسی خود را مامور می‌کند تا در سطح استان به ویژه در مناطق کم بضاعت حضور پیدا کرده و پس از بررسی مشکلات،‌ گزارش فعالیت خود را به دولت اعلام کنند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز کرد: تیم های تحقیقاتی آیت الله رئیسی طرح های نیمه تمام و آغاز نشده، معضلات اجتماعی سیاسی و ساز و کارهای مداخله جویانه که مناطق مختلف استان ها را از رونق انداخته، شناسایی کرده و سپس رئیس جمهور به همراه گروه وزیران در زمان سفرشان به آن مناطق می‌روند و با پیگیری میدانی خود اقدام به حل مشکلات مردم می کنند.

وی تشکیل جلسه شورای اداری مخصوص رفع مشکلات استان، ابلاغ تاکیدات و تخصیص اعتبارات لازم و همچنین انتصاب تیمی از بازرسان برای پیگیری مستمر مشکلات مردم را از اقدامات عملی آیت الله رئیسی برشمرد و افزود: در قم ما شاهد بودیم ایشان خیلی از زخم ها همچون مسئله مونوریل‌،‌ طرح های نیمه تمام و بحث مسکن را که در طول سال های گذشته بر پیکر شهر قم مانده بود، شخصا پیگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در خصوص بی سابقه بودن حضور وزرای دولت در مناطق محروم استان قم گفت: بسیاری از وزرا به بخش های اطراف شهر قم رفتند و مستقیم جویای مشکلات مردم شدند، مثلا شخص وزیر کشور به بخش جعفریه رفت و وزرای دیگر هر کدام به کهک، قنوات و فوردو سفر کردند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب مشاهده آسیب ها از نزدیک برای رفع مشکلات مردم را نشان دهنده عزم دولت بر برنامه محرومیت زدایی دانست و تصریح کرد: سفر ایشان قطعا سفری کاری است و هر کس غیر از این بگوید روشن است که دغدغه درد مردم را ندارد و قطعا غیر منصفانه به دنبال شایعه پراکنی است.

وی پس از اشاره به ترس شدید برخی مسئولین از ویروس کرونا در دوره های قبل و مخالفتشان برای حضور در میان خلق الله، اقدام جهادی آیت الله رئیسی در بازدیدهای گسترده استانی را نشان از دلسوزی برای مردم و کمر بستن برای رفع مشکلات آنها دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به نقش دولت بی تدبیر روحانی در ایجاد بسیاری از مشکلات بنیادی و مسائل بحرانی کشور، گفت: قسمت عظیمی از مشکلات معیشتی و اقتصادی از دولت قبل ایجاد شده و امروز دولت آقای رئیسی با همان ها دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: برخی از افراد در دولت روحانی تعمدا با ایجاد بحران هایی بزرگ برای کشور به دنبال این بودند که مردم را وادار به پناه بردن به دشمن و واگذار کردن امور به غربی ها کنند و این ناشی از اندیشه پلید تشدید محرومیت ها است که خلاف اصول فکری امامین انقلاب بوده و خیانتی نابخشودنی به خون شهدا است.

اصلاح وضعیت گرانی ها و معیشت مردم از دغدغه های اصلی مراجع در دیدار آیت الله رئیسی

رییس مجمع نمایندگان طلاب دغدغه اصلی مراجع تقلید در دیدار آیت الله رئیسی را مسئله معیشت، گرانی ها، اقتصاد، اشتغال جوانان و محرومیت زدایی مستضعفان معرفی کرد و ابراز داشت: مراجع تقلید از آقای رئیسی خواستند تا مدیران لایق جهادی در راس امور قرار گیرند تا مشکلات و محرومیت های مردم به سرعت رفع شوند.

وی در انتها گفت: سفر رییس جمهور به قم امیدوار کننده بود و ان شاءالله در آینده ای نه چندان دور با همکاری دیگر مسئولان و حمایت مردم نتیجه نهایی سفر ایشان به قم را شاهد خواهیم بود و بخش عظیمی از مشکلات رفع خواهد شد.

ارسال نظرات