۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۹۹۰۴۹
استاد حوزه:

مبلغان معیارهای سیره فاطمی را محور سخنرانی های خود قرار دهند

مبلغان معیارهای سیره فاطمی را محور سخنرانی های خود قرار دهند
نویسنده کتاب سیره اخلاق و سبک زندگی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ساده زیستی و توجه به معنویت از ارکان سیره اقتصادی و معیشتی حضرت زهرا می باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، چهارمین نشست از سلسله نشست‌های معارف فاطمی با سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا جباری و با موضوع اقتصاد و معیشت در سیره حضرت زهرا(س) با حضور جمعی از مبلغان در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام جباری اظهار داشت: ابعاد فردی و اجتماعی سبک زندگی اسلامی و نقش معصومین(ع) به عنوان الگو و اسوه و تبیین ابعاد مختلف زندگی فاطمه زهرا(س) و رفتار ایشان در خانواده و جامعه به عنوان یکی الگوی مطلوب و شایسته برای سبک زندگی اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه بر ضرورت به کارگیری سیره رفتاری حضرت فاطمه(س) در زندگی امروزی اشاره کرد و افزود: با توجه به گرایش روزافزون افراد جامعه به سمت زندگی غربی و فاصله گرفتن آنان از زندگی اسلامی، استفاده از سیره رفتاری آن بانوی بزرگ در به‌کارگیری در زندگی امروزی از ضروریات دین داری جوامع اسلامی می‌باشد.

این کارشناس مباحث تاریخی تصریح کرد: معنای سبک زندگی، اخلاق فردی، اخلاق خانوادگی و اخلاق اجتماعی، به مؤلفه‌های مختلف سبک زندگی امروزی به ویژه کار و تلاش برای کسب معاش باید مورد بحث قرار گرفته و برای عموم افراد جامعه تبیین گردد.

حجت الاسلام جباری گفت: مبلغان گرامی معیارهای زندگی فاطمه زهرا(س) را در زمینه مسائلی مانند عبادت، صبر و استقامت در مسائل مختلف زندگی، اظهار محبت نسبت به همسر و فرزندان، شیوه رفتار با والدین، قناعت و ساده‌زیستی، رعایت بهداشت، کار در خانه و … را محور سخنرانی‌های خود در ایام فاطمیه قرار دهند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) در جای جای زندگی خود چه در عرصه شخصی و چه در رویکردهای اجتماعی، نمودهای رفتاری مبتنی بر تعالیم الهی و برگرفته از سنت رسول الله بوده و می‌تواند برای نسل امروز به ویژه زنان و دختران جامعه اسلامی به عنوان الگویی معصوم و مؤثر معرفی گردد.

وی در ادامه با اشاره به گزاره‌های تاریخی در خصوص سیره معیشتی و اقتصادی حضرت فاطمه(س) بیان کرد: با تتبّع در گزاره‌های تاریخی و محدود روایاتی که مربوط به بیان رفتارهای آن بانوی بزرگ در مدت زمان حیات با برکتشان پرداخته شده است درمی‌یابیم موضوعاتی چون خانه‌داری، ساده زیستی و توجه به معنویت از ارکان سیره اقتصادی و معیشتی ایشان می‌باشد.

ارسال نظرات