۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۹۸۹۹۹

برپایی «نوا نمایش» و «تعزیه‌خوانی» به مناسبت فاطمیه

برپایی «نوا نمایش» و «تعزیه‌خوانی» به مناسبت فاطمیه
به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، مراسم تعزیه‌خوانی به مدت ۷ شب در فرهنگسرای بهمن و نوانمایش به مدت ۱۰ شب در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه به مدت ۷ شب به صورت حضوری و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین پخش آنلاین، در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

این ویژه‌برنامه از ۱۲ تا ۱۸ دی ماه سال جاری و از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱، توسط گروه هنری حضرت عباس علیه السلام به سرپرستی مجید خسروان در سالن مبارک این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت رقیه (س)، حضرت مسلم (ع)، دوطفلان حضرت مسلم (ع)، حضرت علی اکبر ع، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت علی اکبر (ع) از جمله موضوعات این ویژه برنامه تعزیه خوانی و سوگواری در منطقه 16 است که با هنرمندی، مجید خسروان، امیر صفری، مهدی کلانتری، سید رسول امینی، امیر عباس باقری، محمد حسین معینیان، هانی سمیعی، زینب خسروان، محمدرضا حدادی، مجتبی حسن بیگی، سید امیر سید صالحی، سید علیرضا سید صالحی، سید محمد رضا امینی، رضا احمد بیگی، عباس صالحی، میثم شکری، سیروس محمدی، علی نجفی، محمد کاظمی، حمید کاظمی، اسمعیل رنجبر، محمد رنجبر، محسن دانشی، حسین پزشکپور، ابوالفضل کاظمی، علی رضا سعیدی، رضا رجبی، علی رضا رضایی، محمد رضایی، سجاد خصالی، ماهان برزگر، حسین عقیقی، مهدی قنبری، سجاد جلینی و هستی امینی به روی صحنه می رود.

این برنامه با هدف گرامی داشت ایام فاطمیه و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگو های دینی و با مشارکت و همکاری دفتر هیات های مذهبی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این ویژه برنامه می توانند به سالن مبارک فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه و یا برای اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره تلفن های ۵۵۰۵۸۸۹۲ و ۵۵۳۱۰۹۴۸ تماس بگیرند.

 همچنین علاقه مندانی که باتوجه به محدودیت های کرونایی و رعایت نکات بهداشتی به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، موفق به حضور در برنامه نشده اند می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی؛  heyatonline.ir/hayat/38، به صورت آنلاین و رایگان (بدون نیاز به استفاده از حجم اینترنت) از این مراسم تعزیه بهره مند شوند.

برپایی نوانمایش «سپاهیان آتش» در پردیس تئاتر تهران

سپاهیان آتش عنوان نوا نمایشی است که طی روزهای ۱۰ تا ۲۰ دی در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.

این نوانمایش کاری از گروه فرهنگی مسلم و  به کارگردانی مسعود اسماعیلی و نویسندگی سید مرتضی گلپایگانی است و محسن محمد تقی‌زاده باغمیشه، مهدی فرخی، امیرحسین آلادپوش، مهدی عارف نظری، سید محمد حامد مشکاتی، امیر حسین کاظمی‌ موید، حسین فیاض بخش، علی اکبر حاجی شمس ابیانه، محمد مهدی سعیدیان، محمد محسن شکری، رضا عادلی دهقی، علی ضیایی، محمدحسین خیرخواه، محمد اقدام نژاد در آن به ایفای نقش می پردازند.

این نوا نمایش به روایت هجوم خالد بن ولید به قبیله ی بنی سلیم می‌پردازد که مردان قبیله را به جرم ندادن زکات زنده زنده
می سوزاند.

صبیغ که عالم آنان بوده برای گفتگوهای علمی با یهودیان و دعوتشان به اسلام در شب واقعه که شب شانزدهم بوده است، پیش دوست یهودی‌اش مهراس است و وقتی به قبیله‌اش پا می‌گذارد، می بیند که جز برادرش صائب و مردی دیگر کسی از مردان بنی سلیم زنده نمانده و همه را سوزانده اند.

علاقه مندان برای رزرو بلیط می‌توانند به اپلیکیشن app.moslemgroup.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات