۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۹۹۰۵۲

واژه «ناجا» بزودی تغییر می کند

واژه «ناجا» بزودی تغییر می کند
سخنگوی ناجا گفت: با توجه به تغییر ساختار در انتظامی‌کشور باید واژه «ناجا» تغییر کند اما تا زمانی که واژه جایگزین انتخاب نشده است از این واژه استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، بر مبنای طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تغییراتی را در انتظامی‌کل کشور داشته ایم؛ از جمله این تغییرات می‌توان به تقسیم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به دو مجموعه سازمان اطلاعات و پلیس امنیت عمومی اشاره کرد.

همچنین دانشگاه علوم انتظامی امین به دو دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی و دانشگاه تربیت افسری و تربیت پلیس تقسیم شده است و معاونت علوم، تحقیقات و فناوری و دفتر همکاری‌های مردمی و پلیس افتخاری ایجاد می‌شود.

در این طرح، تبدیل معاونت اجتماعی ناجا به معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارتقا محل سازمانی فرماندهی انتظامی استان البرز و غرب تهران و ارتقا سازمانی برخی رده‌های دیگر دیده شده است.

با توجه به اینکه کلمه «نیرو» از عنوان فرمانده انتظامی‌کل کشور حذف شده است دیگر واژه مخفف ناجا معنایی ندارد و انتظار می‌رود که این واژه تغییر کند.

در این خصوص با سردار مهدی حاجیان گفتو کرده ایم و او به مهر گفت: فعلاً واژه «ناجا» در صحبت‌ها استفاده می‌شود اما به فکر تغییر این واژه و پیدا کردن واژه جایگزین هستیم که به زودی اعلام می‌شود.

 
 یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰
ارسال نظرات