۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۹۹۰۷۷
حجت الاسلام جلالی مطرح کرد؛

اعتراف چپ ها به اصول ثابت آیت الله مصباح/ ماجرای رویارویی خاتمی با علامه

اعتراف چپ ها به اصول ثابت آیت الله مصباح/ ماجرای رویارویی خاتمی با علامه
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: علامه مصباح یزدی هیچگاه یک حرکت زیگزاگی نداشت چون اصول ثابتی برای خود در نظر گرفته بود و حتی جریان چپ نیز به این موضوع اذعان داشت.

حجت الاسلام حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین ویژگی های علامه مصباح یزدی پرداخت و گفت: آیت الله مصباح انحراف شناس بسیار قهاری بود و در خشت خام چیزی را می‌دید که بقیه در آینه هم نمی‌دیدند؛ زمانی که شریعتی مورد استقبال طلاب و دانشجویان قرار گرفته بود، آیت الله مصباح به تهران رفت و با وی به گفتگو پرداخت، چون می‌دانست از دل این جریان گروه‌های خطرناکی پدید می‌آید.

وی در ادامه افزود: علامه مصباح در خصوص سروش نیز احساس خطر کرده بود؛ همان زمانی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو شده بود و همچنین مهاجرانی و حجاریان نیز از پیش در نگاه آیت الله مصباح دچار خطر بودند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وی با هیچکس عقد اخوت نبسته بود از همین رو با احمدی نژاد که منصوب به خودش بود بدون تعارف رفتار کرد؛ تحت تأثیر مسائل عاطفی قرار نمی‌گرفت و سفت و سخت در برابر انحرافات می‌ایستاد.

وی با اشاره به رویارویی اتفاقی آیت الله مصباح با حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی گفت: بعد از جلسه مجلس خبرگان وقت نماز شده بود و آیت الله مصباح در صف نماز قرار داشت که سیدمحمد خاتمی دست روی شانه مرحوم مصباح گذاشت و گفت می‌خواهم در کنار همشهری خودم بنشینم؛ آیت الله مصباح به او گفت که دعوای من و شما بر سر دین خدا است نه یک مسأله ذوقی و شخصی.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در عمر آیت الله مصباح یک حرکت زیگزاگی نمی‌بینید، چون ثبات قدم و اصول ثابت خود را داشت؛ یکی از چپ‌های خط امامی که از مرحوم علامه هم بدش می‌آمد به من گفت مصباح اصول ثابتی دارد که می‌توان او را پیش بینی کرد و این ویژگی را کسی نمی‌تواند انکار کند.

وی با اشاره به شأن فلسفی علامه مصباح گفت: بسیاری از علما و مراجع که انسان‌های دینداری هستند در گذشته می‌مانند و نمی‌توانند حال فعلی افراد را تشخیص دهند، اما مرحوم مصباح با انقلاب حرکت می‌کرد و امروزی می‌اندیشید؛ شاید نتوان کسی را پیدا کرد که پایبند به اصول دین باشد، اما توانسته باشد طبق روز و نیاز جامعه اندیشه کند.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: قرار شد در یک ماه رمضان در دفتر مقام معظم رهبری مباحث خانواده با سخنرانی آیت الله مصباح ارائه شود از همین رو مطالب زیادی با مشورت و نظارت ایشان آماده شد، اما در تمام آن سی روز حرف دیگری را زدند؛ از آنجا که آقای آقاجری در همدان تقلید را زیر سؤال برده بود مرحوم علامه مصباح ۳۰ جلسه در خصوص عقلانی بودن رجوع به متخصص و تقلید صحبت کرد، چون احساس می‌کرد تکلیف او در زمانه فعلی چنین است.

علی نژاد

ارسال نظرات