۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۹۹۱۳۱
حجت الاسلام نعیمیان در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

وظیفه خطیر متولیان فرهنگی در بین المللی شدن مکتب حاج قاسم

وظیفه خطیر متولیان فرهنگی در بین المللی شدن مکتب حاج قاسم
حجت الاسلام نعیمیان گفت: نگاه شهید فراتر از ملی گرایی و دفاع از ملت ایران بود، بلکه او به عمق اسلام گرایی و استراتژیک جهان اسلام توجه داشت.

حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان عضو گروه فقه سیاسی دانشگاه باقرالعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ماندگاری مکتب حاج قاسم گفت: عشق و علاقه ای که شهید سلیمانی در مردم ایجاد کرد، رمز ماندگاری این شهید والامقام است و مردم در شخصیت این شهید چیزی را دیدند که در دیگران ندیدند.

وی با اشاره به اینکه ملت در شهید سلیمانی ویژگی های انحصاری را مشاهده کرد، افزود: وقتی مشاهده شد این شهید جان خود را در راه دفاع از اسلام و انسانیت در طبق اخلاص گذاشته است و با ارادت و اخلاص خود نقش آفرینی کرده است، عشق و علاقه بی حد و حصر به این شهید عظیم الشأن نشان دادند.

استاد حوزه و دانشگاه یک رنگی، صفا و صمیمیت را رمز جاودانگی سردار سلیمانی دانست و ابراز کرد: تصویری از شهید در ذهن مردم ایجاد شده که برای هرکسی پیش نمی آید، آن تصویر اخلاص و بی شائبه در خدمت جهان اسلام قرار گرفتن بود که سردار سلیمانی را ماندگار کرد.

وی با بیان اینکه عده ای پس از شهادت او را شناخته و به عمق وجودی او پی بردند، تصریح کرد: نگاه شهید فراتر از ملی گرایی و دفاع از ملت ایران بود، بلکه او به عمق اسلام گرایی و استراتژیک جهان اسلام توجه داشت، هرکجا سردار سلیمانی حضور داشت، جهان اسلام در آنجا نمود پیدا می کرد.

حجت الاسلام نعیمیان با اشاره به «مستند آن روز» گفت: ابراز علاقه نسل قبل به همراه نسل جدید به شهید سلیمانی نمونه کوچکی از سادگی و بی تکلف بودن سردار دلها را نشان می دهد.

وی با اشاره به نقش متولیان فرهنگی در تبیین مکتب حاج قاسم خاطرنشان کرد: اگر انسانی ذات فرهنگی و تربیت گر داشته باشد، هر مانعی هم پیش بیاید دغدغه فرهنگی خواهد داشت، قرار است مکتب شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب بین الملل اسلامی طرح شود، آیا متولیان فرهنگی دغدغه بین المللی شدن مکتب حاج قاسم را دارند؟

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اگر احساس دغدغه و انجام رسالت را از شهید سلیمانی الگو بگیریم، ما، شما و همه متولیان فرهنگی نقش خود را پیدا خواهیم کرد، به جای روحیه کارمندی و ثبت ورود و خروج باید دغدغه مند به دل میدان فرهنگ توحیدی زد؛ اگر عمق فعالیت های فرهنگی ما از تعالیم اهل بیت (ع) نشأت گرفته باشد، نقش ها هم پیدا خواهد شد و راهبردها خودشان را به ما نشان خواهند داد.

عضو گروه فقه سیاسی دانشگاه باقرالعلوم در پایان اظهار داشت: شهید سلیمانی به ما می آموزد که دغدغه مند و به فکر جهان اسلام باشیم، ولایت را تقویت کنیم، اگر چنین باشیم نقش پیدا خواهد شد، حتی جنازه و کالبد ما هم می تواند نقش آفرین باشد، پیکر و کالبد مطهر شهید سلیمانی کم از حضور او نبود چرا که نقشش را از رسالت خود گرفته بود.

ارسال نظرات