۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۹۹۰۲۷
سردار گنجعلی:

بصیرت ویژگی بارز مکتب حاج قاسم سلیمانی است

بصیرت ویژگی بارز مکتب حاج قاسم سلیمانی است
سردار گنجعلی بصیرت را یکی از اصول پاسداری از انقلاب برشمرد و گفت: از ویژگی‌های بارز مکتب حاج قاسم، اصل بصیرت است که مقاومت را بیمه می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار اسدالله گنجعلی همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از عوامل مهمی که باعث پیروزی انقلاب، ثبات و ۴۲ سال دوام انقلاب اسلامی با همان آرمان ها و ارزش ها قرار گرفته است؛ گرامیداشت یاد و نام و خاطره شهدا است.

رییس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم در ادامه افزود: شهدا به ما یاد دادند حفظ نظام و انقلاب اسلامی به تلاش و مجاهدت؛ مقاومت و بصیرت نیازمند است.

سردار گنجعلی بیان کرد: حاج قاسم می گوید نمی تواند کسی قبل از اینکه علم بیاموزد عالم شود و شرط عالم شدن، علم آموزی است و میگوید شرط شهید شدن نیز شهید بودن است.

وی تصریح کرد: لذا برای اینکه به درجات بالا برسید باید شهید باشید تا شهید شوید، در این راستا اولین پایه رسیدن به مقام شهادت و شهید مسئله هجرت است و مرتبه دوم مقام شهادت و شهید جهاد است.

همرزم شهید قاسم سلیمانی جهاد را یکی از اصول پاسداری از انقلاب دانست و گفت: از اصول پاسداری از انقلاب، اصل جهادی بودن است و حاج قاسم در مکتب خود به ما یاد داد که اصل جهادی بودن در انقلاب، تلاش مستمر و هدفمند است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب، اصل انقلابی بودن است که سردار دلها میگوید با ایمان و اتکا به خدا پیروزیم اما اعتماد کنیم که خدا مارا میبیند، به شرطی که ما سهم خود را عمل کنیم.

فرمانده عملیات منطقه آزادسازی شده نبل و الزهرا؛ بصیرت را یکی دیگر از اصول پاسداری از انقلاب برشمرد و بیان کرد: از ویژگیهای بارز مکتب حاج قاسم، اصل بصیرت است که مقاومت را بیمه می کند .

 مقام معظم رهبری می فرمایند: مسئله داعش را قبل از این که داعش به وجود بیاورد، آقای سلیمانی پیش بینی کرد و به من گفت که در دل جهان اسلام، چنین فتنه ای در حال شکل گیری است.

در همین راستا حاج قاسم میگوید « والله والله والله بزرگترین و مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه دلی و قلبی با این حکیمی است که سکاندار انقلاب اسلامی را به عهده دارد.»

وی داشتن آمادگی و تلاش همه جانبه را اصل دیگر از اصول پاسداری از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حاج قاسم میگوید باید شبانه روزی کار کرد، از اتاق در بسته خارج شویم و کار میدانی کنیم.

همرزم شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: در این چهل ساله؛ مهم ترین اصول، اصل مقاومت و استقامت و پایداری است که حاج قاسم میگوید ما نباید بگذاریم که دشمن سر بلند کند، دشمن مثل افعی است.

سردار گنجعلی یکی از خصوصیات بارز حاج قاسم را شجاعت همراه با تدبیر برشمرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در مورد حاج قاسم میفرمایند: دارای شجاعت و روحیه مقاومت بود؛ هم شجاع و هم با تدبیر بود،حاج قاسم در عین حال که بسیار مهربان و به عنوانی سردار دلها بود؛ اما شخصیتی جدی و عاطفی داشت نه تنها قهرمان ملت ایران بود بلکه قهرمان تمام جهان شد.

این همرزم شهید افزود: از نکات دیگری که حاج قاسم به ما یاد داد این است که میگوید فرمانده باید خط خودش را حفظ کند و جذب کنیم افراد خاکستری را، افراد با غیرت را بگردیم پیدا کنیم و جمع کنیم تا دست دشمن را خالی کنیم.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که در مکتب حاج قاسم می‌توان به آن اشاره کرد، این است که حضرت آقا می فرمایند: شهید سلیمانی یک حادثه تاریخی است، امروز همه بشریت او را به عنوان یک اسوه مقاوت و حمایت از مظلوم میشناسند و حاج قاسم به ما یاد داد که تکلیف هر کجا باشد باید آنجا باشیم؛ فرقی نمیکند کجا باشید، تکلیف هر چه باشد و هر کجا که باشد، برای دفاع از مظلوم باید وارد شد.

فرمانده اسبق لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) در پایان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری: «شهید سلیمانی هم در زمان زنده بودنش آمریکا را شکست داد هم در زمان شهادتش».

ارسال نظرات