۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۶۹۸۷۵۸

یوم الله ۹ دی؛ تولد دوباره انقلاب

یوم الله ۹ دی؛ تولد دوباره انقلاب
هدف فتنه شکست اتحاد بین مردم بود و در نهم دی ماه، مشت محکم مردم بر دهان دشمنان، جانی دوباره به کالبد انقلاب بخشید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تاریخ خواندن و فهمیدنش جان و عمری دوباره است که خداوند به هرکسی که عبرت بگیرد می‌دهد و هرکه عبرت نگیرد، همان عمر اولیه اش نیز فنا خواهد شد. از وقایع مهم و عبرت آموز تاریخ، انقلاب اسلامی و به خصوص فتنه‌هایی که در این بازه رخ داده است، می‌باشد و مهم ترین آن نیز فتنه سال 88 است؛ زیرا پس از حماسه 9 دی ماه که این فتنه را جارو کرد، انقلاب جانی دوباره گرفت و گویا دوباره متولد شد. در ادامه به مسائلی اشاره می‌شود که منجر به تولد دوباره انقلاب شده است.

بنابر فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب، استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل بیش از ٢٠ سال برای چنین فتنه‌ای طرح و برنامه ریخته بودند تا این کشور را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و آرمان‌های انقلاب را به مسلخ ببرند، همچنین در این راه احزابی از داخل را با خود همراه کرده بودند ولی به برکت بصیرت و حضور مردم، شکست سنگینی خوردند و این شکست، دستاورد بزرگی بود که حقیقتا می‌شود آن را دمیده شدن روح تازه در کالبد انقلاب خواند.

قیام ٩ دی ماهیت و چهره اصلی فتنه‌گران را بر ملا کرد و نشان داد افرادی که به ظاهر خود را از یاران امام خمینی(ره) بر می‌شمردند و در کنار ایشان اعتباری برای خود کسب کرده بودند، فریب‌کاری بیش نبودند و علی‌رغم ادعای مردمی بودن، پشت به مردم کردند و اسلام، ولایت فقیه و مردم را نادیده گرفتند. آنها برای رسیدن به مطامع خود از شور و اشتیاق جوانان سوء استفاده کرده و با جان آنان بازی کردند و در این حربه، یکی از ابزار آنان رسانه بود.

بازی رسانه‌ای

سایت‌هایی از جمله نوروز، قلم نیوز، اصلاحات، امروز، سلام نیوز و جمهوریت نوشتند نامزد آنها در ۲۱ استان به برتری قاطع دست یافته است. از بیرون نیز بی بی سی فارسی این خط خبری را ادامه داد و این سناریو زمانی لو رفت که خانم یکی از افراد پشت پرده فتنه، زودتر از موعد گفت اگر موسوی رأی نیاورد یعنی تقلب شده و اگر تقلب شد، از مردم می‌خواهم بریزند در خیابان‌ها. بنابر این درست گفته اند که بچه هرچیزی را در خانه می‌شنود تکرار می‌کند!

مسأله دیگری که با استفاده از آن توانستند مملکت را به هم بریزند، کلیدواژه مردم و اعتماد عمومی بود. روز ۲۵ خرداد سیدمحمد خاتمی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت تظاهراتی که بنا بود حامیان موسوی در تهران برپا کنند، نوشت: آنچه در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری اتفاق افتاد باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و به واکنش‌های طبیعی و پراحساس مردم عزیز ما در سراسر کشور منجر شده است؛ این حق مسلم مردم است که خواستار حفظ آرای خود شوند و وظیفه مسلم مسئولان کشور است که امانت‌دار این آرا باشند و تلاش کنند اعتماد عمومی را که بزرگ‌ترین پشتوانه کشور و نظام است حفظ و تقویت شود.

همچنین خاتمی در 31 خرداد در پیامی دیگر نوشت: در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند، نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترضند؛ اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راه‌های خطرناکی است که خدا می‌داند به کدام سرانجام برسد. سپس رهبری در 19 بهمن همان سال بر این نکته تأکید کردند که «سعیشان این است که وحدت کلمه‌ی ملت را به هم بزنند. به گمان من مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ی بعد از انتخابات - این چند ماه - این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. می‌خواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند. امروز معلوم شده است که آن کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران، در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، آنها بخشی از ملت نیستند؛ افرادی هستند یا ضد انقلاب صریح، یا کسانی که بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، کار ضد انقلاب را می‌کنند؛ ربطی به توده‌ی مردم ندارند».

وحدت کلمه رمز پیروزی

در نتیجه رهبر انقلاب در تبیین شرایط فتنه به مسأله اتحاد مردم اشاره کردند و بر این نکته تأکید کردند که «مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ی بعد از انتخابات ۸۸ این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. می‌خواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند و نتوانستند». 9 دی روزی بود که اتحاد مردم حول محور امام حسین علیه اسلام و ولایت فقیه تشکیل شد و ملت ضرب شست خود را به جهان نشان داد.

از تحلیل رهبری به این نکته می‌رسیم که هروقت مردم با اتحاد وارد میدان شدند، دشمن ناکام می‌شود و انقلاب به پیروزی می‌رسد. این نکته قابل توجه کسانی باید باشد که فکر می‌کردند کشور نیازی به شرکت همگانی و پرشور در انتخابات نداشت. 9 دی مظهر اتحاد ملت است پس هرگاه مردم حول کلمه حق گرد هم آمدند، مانند تشییع جنازه سردار سلیمانی، می‌توان آن روز را روز تولد دوباره انقلاب دانست و اتفاقا دشمن با راهبرد آنلفولانزای نیویورکی به دنبال این است که اتحاد را نابود کند.

این نکته نیز نباید مغفول بماند که یکی از پایه‌های مستحکم راهپیمایی 9 دی، هیأت و هیأتی‌ها بودند. به عنوان نمونه، اعضای هیأت مؤتلفه که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند همانگونه که از اسمشان نیز معلوم است، یک هیأت بودند و عزاداری می‌کردند. نقش و كاركردهای مختلف هیئت‌های مذهبی در روند شكل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی مبیّن آن است كه این هیئات به‌عنوان یكی از شبكه‌های سازمان‌دهی در كنار سایر سازمان‌ها، در روند شكل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تقویت انقلاب دارای نقش و كاركردهای مهم و متنوعی بوده‌ است.

پس باید انقلابی‌ها و همچنین مسئولان به این نکته برسند که اتحاد بسیار مهم و لازم است ولی کافی نیست بلکه اگر این اتحاد ذیل کلمه الله بود، آنگاه می‌توان با این امت جهانی را بر هم زد. اگر مسئولی بخواهد به هر قیمی اتحاد ایجاد کند، در اشتباه استراتژی فرو رفته و مملکت را به نابودی خواهد کشاند.

ارسال نظرات