۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۹۹۱۳۳
نماینده مرکز پژوهش های مجلس:

دانشجویان صنعتی شریف ۱۴ برابر طلاب حوزه خواهران بودجه می‌گیرند

دانشجویان صنعتی شریف ۱۴ برابر طلاب حوزه خواهران بودجه می‌گیرند
مستمع با ارائه آمار بودجه نهاد‌های آموزشی گفت: اگر بودجه را به تعداد تقسیم کنیم به هر دانشجوی شریف ۴۵ میلیون و هر طلبه خواهر ۳ میلیون و ۲۰۰، بودجه تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رضا مستمع نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسه مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و کیفیت تخصیص به نهاد‌های حوزوی و دینی گفت: بعضی پایگاه‌های خبری از افزایش ۶ برابری بودجه شورای عالی حوزه‌های علمیه خبر دادند، اما به پیوست‌ها توجه نکردند که در لایحه دولت همه نهاد‌های حوزوی ذیل شورای عالی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اگر به ریز آمار‌ها نگاه شود شورای عالی حوزه‌های علمیه حدود ۳۴ درصد و مؤسسه امام خمینی حدود ۳۸ درصد کاهش اعتبار داشته است.

نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مرکز پژوهش‌ها با این طرح دولت مخالف است چرا که سازمان برنامه و بودجه در نظر دارد همه نهاد‌های حوزوی را اعم از مرکز خدمات، دفتر تبلیغات، جامعه المصطفی و مؤسسه امام خمینی و شاید حوزه‌های علمیه خواهران و خراسان ذیل شورای عالی قرار گرفته و بودجه خود را از این نهاد طلب کنند؛ از همین رو بودجه شورای عالی چند برابر شده است.

وی با مقایسه بودجه نهاد‌های آموزش عالی گفت: با بررسی‌هایی که انجام شده بودجه‌های پیشنهادی دانشگاه‌های بزرگ کشور در مقایسه با نهاد‌های حوزوی، به هر طلبه حوزه علمیه خواهران ۳ میلیون ۲۰۰ هزار تومان بودجه تعلق می‌گیرد در حالی که همین بودجه به ازای هر دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف ۴۵ میلیون تومان است.

مستمع با معرفی منابع بودجه فرهنگی از محل یارانه، گفت: در سال قبل برای نهاد‌های فرهنگی یک یارانه­ای در نظر گرفته شده که محقق نشده است بنابراین تخصیص‌ها در سال قبل کمتر بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضوان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
احسنت
0
0