۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۹۸۵۹۶
نماینده مجلس شورای اسلامی:

بودجه حوزه های علمیه خواهران کشور یک سوم بودجه یک دانشگاه است

بودجه حوزه های علمیه خواهران کشور یک سوم بودجه یک دانشگاه است
امیرآبادی گفت: بودجه حوزه علمیه خواهران با تمام مدارس علمیه فعال در سراسر کشور، یک سوم دانشگاه الزهرا تهران است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امیرآبادی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، به بحث مذاکرات وین اشاره و با بیان این که مذاکرات در دولت پیشین به موضوعی سیاسی تبدیل و منافع ملی در حاشیه مطرح می‌شد، اظهارداشت: بعد از سرکار آمدن دولت سیزدهم، روش و تاکتیک مذاکرات تغییر کرده و الزاماتی برای نحوه ورود مجدد آمریکا به برجام مورد تأکید قرار گرفت.

وی با بیان این که در تیم جدید مذاکرات هسته‌ای ایران، متخصصان اقتصادی وزارت‌خانه‌های کشور حضور دارند، اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران پیگیری مذاکرات را منوط به حفظ حقوق ملت ایران قرار داده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات اقتصادی سرزمین‌های اشغالی و کاهش رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی اشاره و اذعان داشت: لابی صهیونیستی مستقر در امریکا، مذاکره با ایران را مؤلفه‌ای برای جلوگیری از دستیابی ایران به غنی‌سازی با درصد بالاتر دانسته و همواره بر پیگیری مذاکرات مستقیم تأکید دارند.

وی با اشاره به این که اروپایی‌ها در مذاکرات تلاش می‌کنند تا ایران آمریکا را به عنوان مذاکره کننده مستقیم بپذیرد، اظهار داشت: اروپایی‌ها در سیاست‌ورزی خود در مذاکرات، شدیدا به دنبال لطمه‌زدن به همکاری راهبردی ایران، روسیه و چین با یکدیگر هستند.

امیرآبادی احیای جاده ابرشیم و مؤلفه‌های امنیتی پیرامون توافق‌نامه ایران با چین را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: بعد از شانتاژ برخی از مخالفین داخلی، معاندین خارجی و نیز جریان‌ها و گروه‌های انحرافی، رسانه‌ای شدن مفاد توافق‌نامه چین، مشکلاتی را پیش روی عملیاتی‌سازی آن ایجاد کرده است.

وی با بیان این که رئیس محترم جمهور خود مستقیما پیگیر تهیه واکسن از چین بوده و مکالمات متعددی با رئیس جمهور چین داشتند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از اظهارات ناصواب مسئولان، ناشی از عدم اطلاع و دقت در بیان موضوعات بوده و این امر مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس به چالش‌های منطقه‌ای، فشار تحمیلی به افکار عمومی، جامعه و دولت اشاره کرد و اذعان داشت: هر یک از طرفین مذاکرات هسته‌ای به توافق رسیدند تا سه کارگروه هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی را تشکیل دهند.

وی با تاکید بر این که پیشنهادات منطقی، دقیق و درست جمهوری اسلامی ایران در فرایند مذاکرات عرصه را برای تقویت منافع ملی باز نموده است، اظهار داشت: در بودجه 1401 رابطه میان بانک مرکزی، خزانه و نفت، به رابطه بانک مرکزی، خزانه و دولت تبدیل و طرح‌هایی برای کاهش تورم و افزایش نقدینگی در عین توجه به عدم رکود، لحاظ شده است.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأسیس صندوق‌های استانی، تمرکز بر اخذ مالیات از پردرآمدها و اصلاح قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها را از دیگر مولفه‌های اصلاحی بودجه 1401 دانست.

مصوبات سفر رئیس جمهور به شهر مقدس قم و برنامه های پیرامونی این سفر، ذکر برخی از مشکلات شهری قم در حوزه مسکن و شهرسازی و هجمه‌ها علیه روحانیت و حوزه در فضای مجازی از دیگر بخش‌های سخنرانی دکتر امیرآبادی بود و وی گفت: وضعیت معیشتی طلاب و فضلا اصلا مناسب نبوده و بسیار کمتر از میانگین جامعه است.

وی بر اهمیت تقویت ارتباط مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌ با نمایندگان مجلس و استانداران کشور تأکید کرد و یادآور شد: این تقویت تعامل و ارتباط‌ها، قطعا در برطرف‌سازی مشکلات حوزه‌های انتخابیه بسیار راهگشا بوده و برکات فراوانی را برای ملت خواهد داشت.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود، تربیت دختران مومنه و مادران آینده کشور را کمترین ثمره تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران در کشور دانست و اذعان داشت: بودجه حوزه‌های علمیه خواهران با تمام مدارس علمیه فعال در سراسر کشور، یک سوم دانشگاه الزهرا تهران است.

وی افزود: در سمتی دیگر بودجه جامعه المصطفی با بیش از 50 هزار دانش‌پژوه غیر ایرانی و آشنایی بیش از 300 هزار غیر ایرانی با فرهنگ و ادبیات فارسی، تنها یک بیستم بودجه دانشگاه تهران با 40 هزار دانشجوست.

تأکید دولت و مجلس بر برطرف‌سازی مشکلات مرد در بستر بورس و تقویت صندوق تثبیت و طرح عدالت در روند توزیع بنزین از دیگر موضوعات سخنرانی دکتر امیرآبادی در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بود.

دکتر امیرآبادی در بخش پایانی سخنان خود به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان طلاب پاسخ داد.

ارسال نظرات