۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۹۹۱۳۵
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

بخش فرهنگ در بودجه مظلوم است

بخش فرهنگ در بودجه مظلوم است
قاضی زاده هاشمی با اشاره به بودجه نهادهای حوزوی گفت: سازمان برنامه در نظر دارد بودجه همه نهاد ها را به شورای عالی حوزه اختصاص دهد که این کار اشتباه است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با حضور در مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در بودجه فرهنگی در این دولت نسبت به سال گذشته تغییر معناداری حاصل نشده چرا که سهم نهاد‌های فرهنگی در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و ملاک این دولت نیز مقایسه با سال گذشته بود.

وی تأکید کرد: تبصره ۱۴ از منابع درآمدی مربوط به هدفمندی یارانه‌ها است یعنی درآمدی که دولت از کاهش یارانه‌ها به دست می‌آورد در قالب این تبصره قرار می‌گیرد و ما در کمیسیون فرهنگی به دنبال تخصیص بخشی از این منابع در جهت تأمین بودجه نهاد‌های فرهنگی هستیم.

نماینده فریمان و سرخس با اشاره به جدا بودن منابع تبصره ۱۴ از خزانه کل کشور گفت: بخش فرهنگ مظلوم است و در سال جاری همه منابع تبصره ۱۴ به تولید و اشتغال اختصاص یافته است و اعداد زیادی مثل بیمه طلاب صفر شده است؛ در تجمیع دستگاه‌های فرهنگی ۲۱ دستگاه ذیل سازمان تبلیغات قرار گرفته است.

وی با اشاره به تخصیص بودجه همه نهاد‌های حوزوی به شورای عالی حوزه‌های علمیه، گفت: این امر مشکلات زیادی را پدید می‌آورد و پاسخ گویی را سخت خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق گفت: درآمد سه اپراتور تلفن همراه به علت فضای کرونا بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش دیتا و خدمات بوده که لازم است بخشی از آن برای تولید محتوا آورده شود، اما چنین چیزی محقق نشده است؛ برای قانون جوانی جمعیت نیز اختصاص ۱۲ هزار میلیارد را پیش بینی کردیم.

ارسال نظرات