۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۹۹۲۳۰
آیت الله حیدری در گفت‌وگو با رسا:

نشر مکتب شهید سلیمانی، سبب پرورش قاسم های دیگر خواهد شد

نشر مکتب شهید سلیمانی، سبب پرورش قاسم های دیگر خواهد شد
نماینده خبرگان انتشار مکتب سردار دلها را وظیفه‌ای همگانی خواند و نتیجه آن را آشنایی نسل های مختلف با مکتب حاج قاسم دانست و گفت: اینگونه، قاسم هایی دیگر ساخته خواهند شد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در ارتباط با بزرگداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند باید به شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب نگریست نه به عنوان یک شخص، ایشان تجسم یافته مکتب اسلام ناب محمدی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سرمایه عقیدتی و عملی شهید سلیمانی را مرهون آموزه های ژرف امام خمینی(ره) و تعالیم امام خامنه ای دانست و اظهار داشت: هنر سردار سلیمانی این بود که در همه جبهه ها افکار اسلامی انقلابی خویش را به میدان عمل رسانید، او مردانه در جبهه نظامی، سیاسی و فرهنگی داخل کشور و محور مقاومت اسلامی در خارج از کشور، میدان داری کرد.

وی مجاهدت های شهید سلیمانی را شجاعانه و عاقلانه توصیف کرد و افزود: کارنامه سردار دلها در دوره های بسیار خطرناک پُر شده از رشادت ها و کمک رسانی های گسترده به جبهه مقاومت لبنان در کنار حزب الله لبنان، جبهه مقاومت عراق در کنار حشد الشعبی، جبهه های مقاومت سوریه، فلسطین و یمن در کنار گروه های مبارز مردمی و رشادت های فراوان دیگر.

آیت الله حیدری در ادامه متقاعد کردن پوتین برای ورود به مسئله سوریه و مقابله با خواست آمریکا را از جمله دستاوردهای سردار دلها برشمرد و گفت: اگر حاج قاسم در آن برهه این اقدام موثر را انجام نمی داد، جمهوری اسلامی ایران ناچار بود برای مصالح خودش و مسائل بین المللی ورود نظامی عریان تر و صریح تری به سوریه داشته باشد و در نتیجه متحمل هزینه های بسیار سنگینی می‌شدیم.

وی افزود: ترفند و کیاست حاج قاسم روسیه را وارد میدان مقاومت کرد و بنابراین ایران و جبهه مقاومت با کمترین هزینه، بزرگترین پیروزی را بدست آوردند، ضمن اینکه شجاعت های شهید سلیمانی در میدان مبارزه با تکفیری ها، زبانزد همه بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ترسیم، توسعه و انتشار مکتب حاج قاسم سلیمانی را وظیفه‌ای همگانی خواند و نتیجه آن را آشنایی نسل های فعلی و نسل های آینده با مکتب بنیانی سردار دلها دانست که منجر به ساخته شدن قاسم های رشید دیگری خواهد شد.

ارسال نظرات