۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۹۹۳۲۱

فرانسه قصد دارد قوانین کرونایی بسیار سختگیرانه‌ای وضع کند

فرانسه قصد دارد قوانین کرونایی بسیار سختگیرانه‌ای وضع کند
رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که قصد دارد قوانین کرونایی بسیار سختگیرانه‌ای وضع کرده و افراد واکسینه نشده را عصبانی کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه «لو پاریزین» گفته قصد دارد افراد واکسینه نشده را عصبانی کند.

او گفت: «واقعا می‌خواهم افراد واکسینه نشده را عصبانی کنم و ما این کار را تا آخر ادامه می‌دهیم. این استراتژی ماست».

مکرون می‌گوید فرانسه افراد واکسینه نشده را نه به زندان می‌فرستد و نه به زور به آن‌ها واکسن تزریق خواهد کرد اما این افراد از پانزدهم ژانویه دیگر نمی‌توانند به رستوران، کافه، تئاتر یا سینما بروند.

اظهارات او در حالی بیان شد که دولت فرانسه به دنبال تصویب قانونی در مجلس است که واکسیناسیون را برای تمام فعالیت‌های فرهنگی، استفاده از مترو و کافه اجباری می‌کند. لایحه پیشنهادی برای دومین شب پیاپی در پارلمان جنجال زیادی به پا کرده و با محکومیت شدیدی از سوی نمایندگان مخالف مواجه شده است.

برونو رتالو، رئیس حزب راست‌گرای جمهوری‌خواهان در سنای فرانسه، گفت: «هیچ وضعیت اضطراری بهداشتی چنین قانونی را توجیه نمی‌کند».

امانوئل مکرون از فعل emmerder فرانسوی استفاده کرده که به معنای عصبانی کردن است، اما بسیار غیررسمی است و این موضوع باعث شده مورد انتقاد شدید در شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد.

مدت‌هاست که گذرنامه سلامت در فرانسه جنجال زیادی به پا کرده است. افراد در فرانسه در صورتی می‌توانند این گذرنامه را دریافت کنند که یا تست PCR منفی ارائه کنند و یا واکسینه شده باشند. در غیر این صورت از حضور در مکان‌های عمومی منع می‌شوند. اکنون با تصویب این قانون صدور گواهینامه سلامت به واکسینه شدن محدود خواهد شد.

هفته‌هاست جلیقه‌ زرد‌ها در اعتراض به گذرنامه سلامت، شنبه‌ها در خیابان‌های فرانسه به اعتراض می‌پردازند. مردم چنین قوانینی را نوعی «دیکتاتوری سلامت» نامیده و آن را مخالف آزادی‌های فردی خود قلمداد کرده اند.

ارسال نظرات