۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۹۸۶۹۹

علائم مشترک میان سرماخوردگی و اُمیکرون

علائم مشترک میان سرماخوردگی و اُمیکرون
معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای کنترل سویه جدید اُمیکرون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، نایبی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: جلسات استانی مقابله با کرونا به صورت مرتب برگزار می‌شود. با توجه به ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور در این جلسه بر فعالیت مراکز واکسیناسیون در کل استان تهران تاکید شد و گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد مراکز واکسیناسیون با جدیت فعالیت خود را ادامه می‌دهند و آمارها نیز نشان دهنده استقبال مردم برای تزریق دوز سوم و افزایش مراجعات به مراکز واکسیناسیون نسبت به هفته‌های گذشته است.

وی ادامه داد: همچنان برای مقابله با سویه جدید بر لزوم تزریق دوز یادآور و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید می‌شود. لذا از شهروندان درخواست می‌کنیم حتما برای تزریق دوز سوم هر چه زودتر به مراکز مراجعه کنند. در مراکز نیز سبدی از همه واکسن‌های موجود در کشور وجود دارد که می‌تواند با تزریق دوز سوم در جهت کنترل این بیماری و عبور از پیک احتمالی مشارکت داشته باشند.

نایبی تاکید کرد: تعداد بسیار کمی از موارد ابتلا به سویه جدید در کشور شناسایی شده که افراد مبتلا و همچنین افرادی که با آنها در ارتباط بودند شناسایی شدند و در این زمینه رصد مناسبی در حال انجام است. در استان تهران نیز با توجه به استقبال مردم برای تزریق دوز سوم واکسن، خطر کمتری از شیوع و فراگیری سویه جدید وجود دارد اما شهروندان باید مراقبت کنند و ضمن پرهیز از عادی انگاری حتما بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک دقت نظر بسیاری داشته باشند.

وی در خصوص اجرای طرح سامانه امید در فاز دوم نیز گفت: بی تردید اجرای این طرح می‌تواند در بحث کاهش ابتلا به این بیماری اثرگذاری فراوانی داشته باشد. لذا فاز دوم این طرح در حوزه حمل و نقل درون و برون شهری پیگیری خواهد شد. در این راستا در بحث سرویس مدارس، تاکسی‌های اینترنتی و همچنین تاکسی‌های گردشی اطلاعات افراد در سامانه امید ثبت شده و افراد در صورتیکه تزریق واکسن آنها ثبت نشده باشد برای آنها پیامکی ارسال می‌شود. امیدواریم با اجرای این فاز از طرح امید اطمینان خاطری در خصوص رانندگان حمل و نقل عمومی ایجاد شود. چرا که رانندگان روزانه با افراد زیادی از جامعه ارتباط دارند و این اطمینان می‌تواند گام موثری در کنترل این بیماری باشد.

معاون انتظامی استانداری تهران در پاسخ به سوالی درباره شباهت علائم سرماخوردگی و سویه جدید اُمیکرون به ویژه در میان دانش آموزان و اتخاذ تصمیمات جدید و یا محدودیت‌های جدید،‌ گفت: علائم مشترکی میان سرماخوردگی و اُمیکرون وجود دارد که البته هنوز به نتایج قطعی نرسیده‌اند، لذا اگر نتایج جدید مشخص شود موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح خواهد شد و تصمیم گیری‌های لازم انجام خواهد شد اما تا کنون محدودیت‌هایی به ویژه برای دانش آموزان اعمال نشده و تصمیم جدیدی نیز اتخاذ نشده است.ش

ارسال نظرات