۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۹۹۴۸۳
آیت‌الله نوری‌ همدانی:

حرکت تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی سبب نابودی رژیم طاغوت شد

حرکت تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی سبب نابودی رژیم طاغوت شد
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید مقابل فتنه دشمنان ایستادگی کنیم، گفت: حرکت تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی سبب نابودی رژیم طاغوت شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌ الله حسین نوری‌ همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید و طلاب بسیجی حوزه علمیه قم گفت: وظیفه‌ داریم شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را حفظ کرده و مقابل فتنه دشمنان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی نتیجه فداکاری و ازخودگذشتگی شهداست، دشمنان امروز بیکار نیستند و با حیله‌های مختلف به دنبال تضعیف نظام و انقلاب ما هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به قیام  19 دی بیان کرد: رژیم شاه تاب و تحمل اعتراضات گسترده مردم را نداشت لذا دست به کشتار گسترده مردم زد و همین موضوع سبب گسترش قیام مردم قم در سایر شهر‌ها شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: دشمنان با حیله‌های گوناگون مسلمانان را در کشور‌های مختلف به جان هم انداخته‌اند و فتنه‌های متعددی میان مسلمانان ایجاد کرده‌اند، جنگ تحمیلی نمونه‌ای از دشمنی مستکبران عالم با انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش مردم قم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ادامه داد: حرکت مردم قم در 19 دی حماسه تاریخ‌ساز است، در دوران رژیم پهلوی استبداد و استکبار بر کشور حاکم بود و رژیم شاه به شیوه ارباب‌رعیتی حکومت و مردم را تحقیر می‌کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رژیم شاه با چاپ مقاله‌ای موهن در روزنامه اطلاعات سبب خشم مردم شد و علما با همراهی مردم برای حمایت از امام خمینی(ره) بازار‌ها و مدارس علمیه را تعطیل و به خیابان‌ها آمدند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
روز 19 دی روز مقاومت مردم قم بر سر آرمانهای اسلام ناب بود.
خدا شهیدان این واقعه را با شهدای صدر اسلام محشور کند.
خدا خیرتون بده رسای انقلابی
0
0