۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۶۹۹۵۱۵

تشخیص نارسایی قلبی با کمک هوش مصنوعی

تشخیص نارسایی قلبی با کمک هوش مصنوعی
امروزه بسیاری از نارسایی‌های قلبی به دلیل تشخیص دیرهنگام منجر به صرف هزینه و از دست دادن زمان به قیمت جان بیماران می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محققان توانسته اند به پزشکان عمومی در تشخیص نارسایی قلبی بیماران به وسیله استوسکوپ (گوشی معاینه پزشک) همراه با یک الگوریتم هوش مصنوعی کمک کنند.

نارسایی قلبی وضعیتی است که قلب نمی‌تواند خون را به طور موثر پمپاژ کند. این بیماری نسبت به بسیاری از سرطان‌ها، خطر مرگ بیشتری دارد و به طور افزاینده‌ای شایع است. ۲ درصد از جمعیت مردم بریتانیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ۴ درصد از بودجه خدمات بهداشتی انگلستان را مصرف می‌کند.

تشخیص مطمئن نارسایی قلبی یک چالش مهم برای پزشکان عمومی است؛ زیرا علائمی مانند تنگی نفس می‌توانند با بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات مرتبط باشند. اکثر بیمارانی که نارسایی قلبی دارند، در بیمارستان شناسایی می‌شوند که نیاز به ابزار، آزمایش و صرف زمان و هزینه دارد و گا‌ها زمان احیای بیمار به همین دلیل از دست می‌رود و می‌تواند منجر به مرگ یا ضایعه جبران ناپذیر شود.

با تلاش محققان، مطالعه و بررسی روی الگوریتم هوش مصنوعی به رهبری پروفسور نیکلاس پیترز، رئیس الکتروفیزیولوژی قلب لندن، بر روی بیش از ۱۰۰۰ بیمار در هفت سایت پزشکی در شمال غربی لندن، مانند بیمارستان‌ امپریال کالج بهداشت و درمان انجام شده است.

یکی از مصادیق این ابزار هوشمند در خصوص صرفه جویی زمانی و مالی است که در تشخیص زودهنگام و شروع درمان‌های موثر، سودمند است.

این در حالی است که در مسیر بالینی‌ فعلی، نارسایی قلبی بیماران تا زمانی که شدت نیابد، قابل تشخیص نیست.

ارسال نظرات