۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۹۹۵۳۵
حزب‌الله:

مداخله برخی سفارت‌ها امنیت ملی لبنان را تهدید می‌کند

مداخله برخی سفارت‌ها امنیت ملی لبنان را تهدید می‌کند
نبیل قاووق گفت: لبنان رسما موظف است از حاکمیت خود در برابر مداخلات و توهین‌های برخی سفرا که همچنان اصول دیپلماتیک را زیر پا می‌گذارند، دفاع کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت، چهار دهه هدف گرفتن مستمر حزب‌الله نتیجه‌ای جز افزایش تأثیر و نفوذ این جنبش در منطقه نداشته است. شکست‌خوردگان در منطقه در ماجراجویی از پیش شکست خورده برای جبران خسارت‌های خود، همچنان دست به حملات سیاسی و رسانه‌ای علیه حزب‌الله می‌زنند.

بر اساس گزارش «العهد» لبنان، وی در مجلس بزرگداشتی که به مناسبت فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهر «صور» در جنوب لبنان برگزار شد، تصریح کرد: شعار اشغالگری علیه ایران دلیل شکست و کینه کور آنهاست زیرا کینه باعث شده که نفهمند چه چیزی به ضررشان یا سودشان است.

شیخ قاووق تأکید کرد، لبنان رسما موظف است از حاکمیت خود در برابر مداخلات و توهین‌های برخی سفرا که همچنان اصول دیپلماتیک را زیر پا می‌گذارند و بذر تفرقه میان لبنانی‌ها می‌پاشند، دفاع کند.

وی ادامه داد: مداخله برخی سفارت‌ها در امور داخلی لبنان تهدیدی واقعی برای امنیت ملی لبنان است؛ موضع اسرائیل در قبال ما و دشمنان ما، حقیقت ما و آنها را آشکار می‌کند.

شیخ قاووق در پایان تأکید کرد، کسانی که رژیم اسرائیل آنها را ستایش می‌کنند هیچ ارتباطی با عزت ملی ندارند و کسانی که رژیم اسرائیل آنها را هدف می‌گیرد تاج عزت ملی هستند.

مقامات حزب‌الله پیش‌تر نیز نسبت به تحرکات برخی سفرای خارجی در لبنان از جمله «دوروتی شیا» سفیر آمریکا هشدار داده بودند.

در همین ارتباط، یک‌ وب‌سایت عربی در تحلیلی به تلاش‌های ناامیدانه سفیر آمریکا و دستیار پیشین وزیر خارجه این کشور برای حفظ آبروی باقیمانده خود در پرونده لبنان پرداخت و نوشت، آنها نمی‌توانند با یک قدرتمند منطقه‌ای مانند حزب‌الله مقابله کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات