۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۹۹۵۵۴

حضور نماینده عربستان در وین جنبه تبلیغاتی دارد

حضور نماینده عربستان در وین جنبه تبلیغاتی دارد
سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: روس ها و اروپایی‌ها هم به صورت سطحی از حضور نماینده عربستان در وین عبور کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ابوالفضل ظهره‌وند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، درباره مذاکرات وین و حضور عربستان در حاشیه این مذاکرات، گفت: عربستان در مذاکرات بین المللی هیچ گاه حرف و جایگاهی نداشته بخشی از حضور نماینده عربستان در وین جنبه تبلیغاتی دارد. دلیل اصلی حضور نماینده عربستان اجرا کردن سفارش صهیونیست هاست سعودی در حقیقت به دنبال بلند کردن مواضع زمین گذاشته فرانسوی هاست اما به در بسته خواهد خورد.

وی ادامه داد: صهونیست‌ها بعد از مانور پیامبر اعظم پروژه تصنعی حمله به ایران را کنار گذاشتند سعودی الان در موضوع یمن تحت فشار است در حقیقت حضو رنماینده عربستان در وین به دلیل فشار بر ایران و به نوعی عادی سازی مناسبات با کشورمان است.

این دیپلمات سابق افزود: مذاکرات هسته ای ایران ارتباطی با کشورهای منطقه ندارد جمهوری اسلامی حتی مستقیما با خود آمریکا هم به دلیل خروج از برجام مذاکره مستقیم نمی کند نهایت موفقیت آمیز بودن مذاکرات برگشت آمریکا به مذاکرات است هیچ کشوری نه به صورت مستقیم و نه به صورت غیرمستقیم نقشی در مذاکرات برجام ندارد.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا تصریح کرد: روس ها و اروپایی ها هم به صورت سطحی از حضور نماینده عربستان در وین عبور کردند.

وی عنوان کرد: برخورد سرد بایدن با نماینده اسرائیل حکایت از واکنش و نحوه برخورد کشورهای حاضر در وین با نماینده عربستان بود.

ارسال نظرات