۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۹۹۵۶۹

ابراز امیدواری روسیه از ایجاد ثبات در قزاقستان

ابراز امیدواری روسیه از ایجاد ثبات در قزاقستان
مرکز بحران وضعیت وزارت خارجه روسیه جهت ایجاد ثبات در قزاقستان در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دانشجو، مرکز بحران وضعیت وزارت خارجه روسیه امیدوار است که اقدامات مقامات قزاقستان برای تثبیت وضعیت در این کشور با حمایت نیرو‌های کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در آینده نزدیک مثمر ثمر باشد.

ریانووستی به نقل از مرکز یاد شده در وزارت خارجه روسیه نوشت: امیدواریم اقدامات مقامات برای تثبیت وضعیت با حمایت نیرو‌های جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و نیرو‌های حافظ صلح ما در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

گفتنی است که از دوم ژانویه تظاهراتی در مناطق غربی قزاقستان و در مخالفت با افزایش بهای سوخت مصرفی خودرو‌ها آغاز شد. این اعتراضات به شهر‌های دیگر از جمله آلماتی رسید و به شورش و نا آرامی و حملات مسلحانه به سازمان‌های حکومتی تبدیل شد که مقامات قزاقستان را بر آن داشت تا در تمامی مناطق کشور حالت آماده باش اعلام کنند.

وزارت کشور قزاقستان از بازداشت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر در پی ناآرامی‌های اخیر خبر داد حال آنکه شماری از این افراد، اتباع کشور‌های بیگانه هستند.

طبق شواهد موجود، درگیری‌ها و بحران اخیردر قزاقستان ناشی از دخالت کشور‌های بیگانه‌ای است که در پی ایجاد ناامنی و انقلاب‌های مخملی و رنگی در این کشور هستند.

ارسال نظرات