۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۹۹۶۴۰

عربستان برای مقابله با موشک‌ و پهپاد‌ یمنی دست به دامن برخی کشورها شده است

عربستان برای مقابله با موشک‌ و پهپاد‌ یمنی دست به دامن برخی کشورها شده است
یک روزنامه انگلیسی افشا کرد که عربستان برای افزایش ذخایر موشک‌های سامانه پاتریوت دست به دامن کشور‌های حاشیه خلیج‌ فارس شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عربستان پس از اینکه برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های زیر ۲۰ هزار دلاری یمن از سامانه گران قیمت پاتریوت که هر موشک آن بیش از ۳ میلیون دلار است، استفاده کرده و ذخایر آن متحمل کمبود‌هایی شده است، حال به دنبال افزایش ذخایر این موشک‌ها با کمک برخی از کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس است.

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس به نقل از یک مقام ارشد ناشناس آمریکایی نوشت: ممکن است ظرف چند ماه آینده ذخایر موشکی عربستان به پایان برسد، اما تهیه موشک برای سامانه پاتریوت از کشور‌های دیگر باید با تایید دولت آمریکا انجام شود.

در همین راستا نیز شبکه الحدث عربستان در گزارشی به حملات پهپادی علیه نظامیان آمریکایی و بی ارزش بودن سامانه‌های گران قیمت پدافند هوایی آمریکا در برابر آن پرداخت و اعلام کرد که آمریکا میلیارد‌ها دلار برای ساخت سامانه‌های پیشرفته از جمله موشک‌ها و ناو‌های هواپیمابر هزینه کرده، اما به عبارت دیگر این موشک‌های چند میلیون دلاری در برابر خطر پهپادها بی معنی و ناتوان هستند.

پیش از این روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز اعلام کرده بود که مهمات عربستان سعودی برای دفع حملات هفتگی پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک در حال اتمام است و این کشور نیاز به تأمین فوری آن‌ها دارد و وضعیت کنونی، مقامات ریاض را نگران کرده است که بدون ذخیره کافی موشک‌های پاتریوت، حملات مداوم می‌تواند منجر به خسارت‌های جانی یا آسیب به زیرساخت‌های نفتی مهم این کشور شود.

نزدیک به هفت سال است که عربستان به همراه یک ائتلاف عربی به کشور یمن حمله کرده است. یمن طی این سال‎ها با انواع بحران‌های انسانی و اقتصادی روبرو شده است بطوریکه سازمان ملل اعلام کرد بحران انسانی در یمن بدترین بحرانی است که در جهان رخ داده است. حال بعد از هفت سال با مقاومت مردم یمن، عربستان در باتلاقی که برای خود درست کرده تنها مانده و حامیان غربی او بخصوص آمریکا و انگلیس در حال رها کردن ریاض در یمن هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات