۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۹۹۸۱۲
سردار کاجی مطرح کرد؛

خاطره آیت الله مجتهدی تهرانی از دغدغه شهید مدنی برای امام زمان

خاطره آیت الله مجتهدی تهرانی از دغدغه شهید مدنی برای امام زمان
روایتگر سیره شهدا به نقل خاطره ای از آیت الله مجتهدی تهرانی درباره دغدغه شهید مدنی برای امام زمان(عج) پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سردار حسین کاجی در مراسم شانزدهمین یادواره 600 شهید سادات استان قم با گرامی داشتن یاد و خاطره سادات شهید گفت: در رأس شهدای استان قم، کسی که در حرم حضرت معصومه دفن شده، آیت الله مدنی است؛ وی شهید محراب و از اولیای الهی است.

وی افزود: مردم و مسؤولین و جوانان باید این استوانه اخلاق را بشناسند؛ ایشان شخصیت بزرگی دارد؛ مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی در خاطره ای نقل می کند که آیت الله مدنی گریه می کرد که شیعیان امام زمان(عج) را کم یاد می کنند؛ شهید مهدی زین الدین هر چه داشت را از شهید مدنی می دانست.

این راوی دفاع مقدس تأکید کرد: شهید مدنی یک امام زاده عشق است و با اولیا و اهل بیت رفیق بود که در خواب او آمدند و او را فرزندم صدا کردند؛ روزی شهید مدنی فقط به ذهنش خطور کرد که آیا «سید» هست یا نه که در عالم رویا امام حسین را دید که او را «فرزندم» خطاب می کند و عاقبت به شهادت را نیز در آن رویا دیده بود. 

وی اظهار داشت: آیت الله سعیدی از شهدای بزرگ استان قم که قبل از شهادت در حرم امیر مؤمنان آرزوی شهادت می کند و بشارت شهادت خود را از علامه طباطبایی گرفته است؛ شخصی آیت الله مدنی را در حالی که در هوای سرد بدون ابا تردد می کرد و جویا شده بود شهید سعیدی ابای خود را به پیرمردی که از سرما می لرزید، بخشیده بود و این شهید گفته بود نمی شود ما زنده باشیم و پیرمردی در سرما بلرزد.

سردار کاجی با اشاره به اهمیت محرومان در نگاه شهید محراب، آیت الله سعیدی گفت: ایشان برای کمک به خانواده حتی از به دوش کشیدن گونی ذغال هم ابا نداشت؛ یکی دیگر از شهدای سادات استان قم شهید نواب صفوی است که امام خمینی(ره) در خصوص اخلاص این شهید بزرگوار می گوید اینقدر عظمت دارد که لازم نیست او تعریف کند؛ طبق گفته رهبر انقلاب، آتش انقلابی گری را شهید نواب در وجود امام خامنه ای روشن کرده بود.

وی با اشاره به مجاهدت شهدای مدافع حرم به خصوص تیپ فاطمیون، خاطرنشان کرد: سراغ خانواده سید روح الله حسینی یکی از شهدای فاطمیون رفتیم و از پدر وی سؤال شد که چرا اسم فرزند خود را روح الله گذاشته است؟ پدر شهید زمانی که در اوایل انقلاب ایران در افغانستان با شوروی می جنگیده، تحت تأثیر امام خمینی(ره) اسم فرزند خود را روح الله گذاشته که همان فرزند در کنار نیروهای ایران شهید شده است.

ارسال نظرات