۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۹۹۸۱۵
با حضور رئیس مرکز امور نخبگان حوزه؛

۲۴۹ پرونده‌ استعدادهای برتر حوزوی بررسی شد

۲۴۹ پرونده‌ استعدادهای برتر حوزوی بررسی شد
۲۴۹ پرونده استعداد برتر حوزوی ۱۴۰۰ در مرکز امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه بررسی شد؛ از همین رو خبرگزاری رسا نگاهی کوتاه به روند پذیرش نخبگان حوزوی داشته است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کارگروه تخصصی آموزش استعداد‌های برتر با حضور حجت الاسلام والمسلمین عماد، رئیس مرکز امور نخبگان و اعضای کارگروه تخصصی آموزش، در مجتمع نرجس خاتون برگزار شد.

در این نشست که با میزبانی مرکز امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه برگزار شد، کارشناسان بخش‌های نخبگانیِ حوزه شامل «دفتر امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه»، «مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران»، «جامعه الزهرا» و «مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه‌ی اصفهان» حضور داشتند.

«برنامه شناسایی استعداد‌های برتر آموزشی در سال ۱۴۰۰» دستور اصلی کارگروه تخصصی آموزش بود که در این جلسات، به آن پرداخته شد.

در این جلسات، مجموعا ۲۴۹ پرونده شامل ۱۴۵ پرونده از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ۳۴ پرونده از حوزه علمیه خواهران، ۳۸ پرونده از جامعه الزهرا (س) و ۳۲ پرونده از حوزه‌ی علمیه‌ی اصفهان، مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است این ۲۴۹ پرونده جهت تایید نهایی، لازم است که در کمیسیون هیئت امنا، مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است چندی پیش در خبرگزاری رسا نشستی صریح با حضور جمعی از نخبگان و رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه برگزار شد که در آن به تنگی دایره نخبگان در حوزه تأکید شده بود؛ در این جلسه که نخبگان رسمیت یافته حوزه، حضور داشتند از رسمیت نداشتن نخبگان تبلیغی و هنری انتقاد کردند که چرا «نخبه حوزوی» فقط نخبه تحصیلی را شامل می شود.

به نظر می رسد پرونده های جدید نخبگان نیز در صحت سنجی امر تحصیل طلاب بررسی شود و علت این کاستی، طبق گفته حجت الاسلام والمسلمین عماد نبود اطلاعات ثبتی از فعالیت های پژوهشی، تبلیغی و هنری طلاب است؛ اگر مرکز نخبگان هم تصمیم بگیرد از نخبگان تحصیلی و تبلیغی حمایت کند، اطلاعاتی در جهت شناسایی امور تبلیغی طلاب در اختیار ندارد چون جای چندان ثبت نمی شود.

ارسال نظرات