۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۹۹۸۳۶
مدیر و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه خبر داد؛

راه اندازی رشته مطالعات حدیثی با رویکرد صحیفه سجادیه در سطوح ۳ و ۴ حوزه

راه اندازی رشته مطالعات حدیثی با رویکرد صحیفه سجادیه در سطوح ۳ و ۴ حوزه
حجت الاسلام وافی از راه اندازی رشته مطالعات حدیثی با رویکرد صحیفه سجادیه در سطوح ۳ و ۴ حوزه خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در گفت و گویی از برگزاری نشست اساتید صحیفه پژوه، صبح روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه بر اساس هدف عام خود که ترویج معارف دعا و نیایش در حوزه ملی و بین‌الملل می‌باشد یکی از برنامه‌های خود را بر حمایت از اساتید حوزه علمیه و ارائه خدمات به آنان جهت راه اندازی جلسات آموزشی شرح و بیان معارف صحیفه سجادیه قرار داده است.

راه اندازی رشته مطالعات حدیثی، رویکرد صحیفه سجادیه در سطوح ۳ و ۴

حجت الاسلام وافی افزود: تدوین سرفصل‌های درسی سطح ۳ و سطح ۴ حوزه در رشته تخصصی صحیفه شناسی یکی از برنامه‌های این مؤسسه بوده که در سال ۱۴۰۰ و با همکاری اساتید و پژوهشگران انجام گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه هم دروس پیش نیاز و هم دروس مشترک و اختصاصی را برای این دو سطح تحصیلی آماده کرده‌ایم تصریح کرد: عنوان این رشته که در مؤسسه تخصصی صحیفه سجادیه تدریس می‌گردد «مطالعات حدیثی، رویکرد صحیفه سجادیه» است.

وی آماده سازی ذهنی اساتید و بردن آنان به سمت سرفصل‌های مورد نیاز این مرکز را یکی از محورهای فعالیت مرکز علمی صحیفه سجادیه دانست و گفت: ما در نظر داریم روش‌های گوناگون شرح و بیان صحیفه سجادیه را در نشستی تخصصی با حضور اساتید فن مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد: این دغدغه ما را به سمت برگزاری پنجمین نشست اساتید و پژوهشگران صحیفه سجادیه سوق داد تا از نظرات و پیشنهادات این عزیزان جهت برگزاری دوره‌های آموزشی سطح ۳ و سطح ۴ بهره مند شویم.

راه اندازی انجمن تخصصی صحیفه سجادیه با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی

وی در ادامه این گفت و گو از همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در راه اندازی انجمن تخصصی صحیفه سجادیه خبر داد و افزود: اعلام برنامه‌های این انجمن و ثبت نام علاقمندان به شرکت در مجمع عمومی آن طی نشست اساتید صحیفه پژوه انجام خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین وافی با اشاره به بخشی دیگر از برنامه‌های نشست اساتید صحیفه پژوه تصریح کرد: در این نشست آیت الله ابوالقاسم وافی تولیت سابق مسجد مقدس جمکران و مؤسس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه به عنوان سخنران ویژه به گفت و گو با اساتید می‌نشینند.

امضای تفاهم نامه همکاری بین مؤسسه و بنیاد صحیفه سجادیه و جامعة المصطفی(ص)

وی گفت: امضای تفاهم نامه بین مؤسسه و بنیاد صحیفه سجادیه و جامعةالمصطفی در جهت توسعه پروژه‌ها و مشارکت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی مرتبط با صحیفه سجادیه یکی دیگر از برنامه‌های نشست اساتید صحیفه پژوه خواهد بود.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه اظهار کرد: این تفاهم نامه مدار جدیدی برای ارتباطات و توسعه فعالیت‌های مؤسسه و بنیاد صحیفه سجادیه در حوزه بین‌الملل خواهد بود؛ از این طریق می‌توان از ظرفیت‌ها و تجربیات موفق جامعة المصطفی استفاده کرد.

وی با تأکید بر عنوان نشست اساتید و دانش پژوهان صحیفه سجادیه عنوان داشت: «بررسی شیوه و راهکارهای ترویج معارف صحیفه سجادیه در حوزه‌های علمیه» موضوع این نشست خواهد بود.

زمان و مکان برگزاری نشست اساتید صحیفه پژوه

حجت الاسلام والمسلمین وافی با اعلام اینکه نشست در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی جامعة المصطفی العالمیه واقع در خیابان معلم برگزار می‌شود گفت: زمان برگزاری این نشست ساعت ۹و نیم صبح روز پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی تعداد مهمانان این نشست را به دلیل مسائل مرتبط با شیوع بیماری کرونا محدود برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهبود شرایط بتوانیم هم در این نشست‌ها و هم در نشست‌های ماهانه و فصلی که به طور خاص دستورکار ویژه خود را دارد در خدمت تعداد بیشتری از اساتید باشیم.

حمایت از مترجمان صحیفه سجادیه

وی ضمن بیان برنامه‌های در دستورکار این بنیاد افزود: یکی مهمترین برنامه‌های ما حمایت از مترجمان صحیفه سجادیه است؛ طی این برنامه در آینده نزدیک بازنشر بهترین ترجمه انگلیسی صحیفه سجادیه را خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین وافی با اشاره به اینکه در گذشته پروفسور ویلیام سی چی تیک عهده دار این ترجمه بوده گفت: اکنون با قلم بهبود یافته و با هماهنگی با آقای چی تیک و همچنین اشراف دکتر فخر روحانی که مسئول دفتر همکاری‌های بین‌المللی مؤسسه و بنیاد می‌باشند ترجمه جدید انگلیسی روانه بازار نشر خواهد شد.

محصولات جدید مؤسسه صحیفه سجادیه

وی از دریافت مجوز نشر کتاب «شجره اسانید صحیفه سجادیه» خبر داد و اظهار کرد: به حول و قوه الهی اولین سالنامه «نیایش» نیز با موضوعاتی ویژه معارف و مؤسسات مرتبط با صحیفه سجادیه به رشته تحریر درآمده و به همت انتشارات روز دهم در حال چاپ است.

دبیرخانه اولین کنگره «زین العباد» فعال می‌شود

حجت الاسلام وافی از فعال‌سازی و توسعه فعالیت‌های دبیرخانه اولین کنگره ملی فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای «زین العباد» خبر داد و گفت: این دبیرخانه بلافاصله پس از برگزاری نشست صحیفه پژوهان فعالیت‌های خود را آغاز کرده و امیدواریم پس از ماه مبارک رمضان اختتامیه آن را برگزار نمائیم.

راه‌های ارتباط با مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه

مدیر مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در پایان با اشاره به نقل مکان دفتر این مؤسسه اظهار داشت: اساتید و دانش پژوهان از این پس جهت ارتباط با این مؤسسه و بنیاد می‌توانند به آدرس خیابان ۱۵ خرداد، جنب اداره حج و زیارت، ساختمان پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی مراجعه یا با شماره تماس‌های ۰۲۵۳۷۷۲۷۳۵۶ و یا ۰۲۵۳۲۹۲۹۲۰۶ تماس حاصل نمایند؛ این نقل مکان با امضای تفاهم نامه مشترک بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صورت گرفته است.

ارسال نظرات