۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۹۹۸۵۸
میراث هاشمی (۱۵)؛

اقبال به تکنوکرات ها، ادبار به نیروهای انقلابی

اقبال به تکنوکرات ها، ادبار به نیروهای انقلابی
حجت الاسلام والمسلمین لونی با بیان اینکه نگاه سرمایه داری لیبرالی، دولت سازندگی را تحت تاثیر و سیطره خود قرار داد گفت: رویه هاشمی موجب به حاشیه کشاندن نیروهای ارزشی شد.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در راستای روایت نقش هاشمی رفسنجانی در شکل‌گیری نابسامانی های امروز جمهوری اسلامی ایران، گفت: مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی در دوران تصدی ریاست جمهوری خود، تصورش این بود که وقتی مثل غرب پیشرفت کنیم، ارزشهای انقلاب اسلامی با کمترین هزینه ای مورد استقبال داخل و خارج قرار می گیرد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: کشور عزیزمان در دوران جنگ تحمیلی درگیر نبرد با صدام بود. مردم ایران می دانستند که او به نمایندگی قدرتهای استکباری، صهیونیسم و سران مزدور شیخ نشین عرب برای نابودی ایران اسلامی می جنگد و به همین دلیل آحاد مردم و مسئولین با همدلی و اتحاد در نبرد با خصم کمترین تردید و کوتاهی نکردند.

وی افزود: اما بعد از جنگ و آغاز دوران سازندگی که ضروری هم بود، نیاز به وجود متخصصین به وضوح آشکار شد. این امر دولت هاشمی رفسنجانی را بر آن داشت تا گام به گام و گاهی عجولانه مدیریت کشور را به متخصصین واگذار کند.

متخصصان سازندگی بیشتر دلباخته و کمتر زخم‌خورده

حجت الاسلام والمسلمین لونی با اشاره به این که تحصیل کردگان دور از میدان نبرد در آن زمان عمق خباثت غربی ها و سازمان های بین المللی را درک نکرده بودند، گفت: آنها خواسته یا ناخواسته دلباخته پیشرفت های غرب شدند و بدون داشتن تحلیل درستی از ماهیت ستمگران بشریت، شروع به ساخت کشور به شیوه های غربی کردند و در نتیجه خود را ناگزیر به تعامل و اعتماد به آنها دانستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم نگرش و رویه دولت سازندگی را موجب به حاشیه کشاندن نیروهای ارزشی، دلسوز و جنگ دیده دانست و اظهار داشت: آنان که دشمن شناس، جان فشان و زاهد بودند به دلیل نداشتن تخصص کافی از گردونه مدیریت و سازندگی کشور خارج شدند.

وی ادامه داد: بنابراین اقداماتی از قبیل؛ تخصص گرایی، عدم توجه جدی به نقش و کارکرد تقوا، بصیرت و مسئولیت پذیری و خطرناکتر از همه، زدودن عناصر پارسا و ساخته شده در حوادث پیچیده و سخت جنگ از عرصه مدیریت سبب شد تا دچار خساراتی سنگین بر پیکر گلگون ایران اسلامی شویم.

آنچه از دید مرحوم هاشمی پنهان ماند

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در ادامه کاهش حساسیت نسبت به دشمنان و دلدادگی بخشی از مدیران سرنوشت سازِ متخصص به غرب و همچنین ورود توطئه گران از مسیر سازندگی و نفوذ فرهنگ غرب بدون پالایش به لایه های گوناگون مدیریتی، علمی و فرهنگی کشور را از جمله نتایج سیاست های نادرست دولت مردان عرصه سازندگی خواند که از دید بزرگان از جمله مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی پنهان ماند.

حجت الاسلام والمسلمین لونی گفت: نگاه سرمایه داری لیبرالی، ساختار کشور و حتی باور بزرگان انقلاب به ویژه مردان دولت سازندگی را تحت تاثیر و سیطره خود قرار داد و سرانجام تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن آسیب جبران ناپذیری به پایه های کشور و انقلاب وارد کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که هاشمی رفسنجانی اقدامات و اندیشه های توسعه دهنده خود را بدون خطر می‌دانست، تصریح کرد: شکاف مدیریتی، سیاسی و اجتماعی بین عناصر متعهد انقلابی و عناصر توسعه طلب و متخصصین فاصله دار با جنگ منجر به شکاف طبقاتی شد و نظام سرمایه دارای به جان فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی افتاد.

رهبر انقلاب، مرد حکیم میدان در مقابله با جریان نفوذ

وی با اشاره به دوراندیشی و نقش آفرینی هوشمندانه و حکیمانه رهبر انقلاب در مقابله با جریان نفوذ، ابراز کرد: البته ظهور آثار پیش بینی های ولی امر مسلمین و مشاهده زمینه های انقلاب مخملی توسط عموم افراد جامعه و همراهی بخش مهمی از نخبگان و متخصصان باعث شد تا پس از چندی نیروهای انقلابی تا حدودی بر جریان غرب گرا و دگر اندیش حاکم شوند.

حجت الاسلام والمسلمین لونی با اشاره به رشد تدریجی شناخت جامعه نسبت به ماهیت اصلی دشمنان و خوش خیالی برخی مدیران رده بالا، گفت: تحریم اقتصادی، برجام، نفوذ پذیری برخی از مدیران ارشد نظام و حمایت رسانه ای استکبار جهانی از جریان دگراندیش، بخشی از نتایج خوش باوری ها و ندیدن جنایات دشمن است.

غفلت یا تغافل؟

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: دو نکته ای که توسط دولت سازندگی با محوریت مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی باید در کانون توجه قرار می‌گرفت، اول این بود که متخصص را در جایگاه تخصصش و نه بیشتر استفاده می کرد و بعد از آن این که عناصر مؤمن و معتمد اداره کننده جنگ را برای اداره نوین دوره سازندگی آموزش می داد و آنان را قانع می کردند تا با محبت، تدبیر عقلایی و هوشمندی، بستر به کار گیری اصولی هر متخصص در جایگاه تخصصش را فراهم سازد.

وی با اشاره به این‌که غفلت‌ یا تغافل از این مهم آنچه را نباید بر سر ملت ایران آورد، افزود: اگر سکان کشور در دست عناصر وفادار به انقلاب و مردم می‌ماند، از آن‌جا که آنها نیروهایی دشمن شناس و دشمن گریز بودند، می‌توانستند مانند زمان جنگ تحمیلی با هوشمندی از تجارب غربی‌ها توأم با پالایش پیوست‌های فرهنگی آن استفاده ببرند.

سرانجام با روی کار آمدن دولت انقلابی حجت بر همگان تمام شد

حجت الاسلام والمسلمین لونی روی کار آمدن یک دولت مومن تمام مردمی و انقلابی را بعد از حدود چهار دهه، حجتی تمام شده بر همگان خواند و گفت: امروز با روشنگری‌های رهبر حکیم و بیداری مردم عزیز، جریان اشرافی‌گری تا حدودی به حاشیه رانده شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در خصوص عوامل سازنده جریان اشرافی‌گری تصریح کرد: این جریان توسط برخی از سران انقلاب و روحانیونی که نسبت به حقیقت و ماهیت اسلام نا آگاه بودند و اسلام آمریکایی را به عنوان اسلام عقلایی ترویج نمودند، شکل گرفت.

وی در آخر گفت: ان‌شاءالله با هوشمندی و پرهیز از فشار بر دولت مردان خدمتگزار مانع از توطئه های رنگارنگ دشمن شویم و کشور را از بحرانهای ساختگی واگرایانه غرب پرست به سوی پیشرفت و آبادانی مبتنی بر آموزه های دینی و توان داخلی پیش ببریم.

ارسال نظرات