۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۹۹۸۵۹
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

مردم کرمانشاه تشنه خدمت هستند نه جنگ های سیاسی و درون جناحی

مردم کرمانشاه تشنه خدمت هستند نه جنگ های سیاسی و درون جناحی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سالاری گفت: امروز مردم کرمانشاه تشنه خدمت مسؤولان و مدیران هستند نه جنگ های سیاسی و درون جناحی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و رسانه ای استان کرمانشاه ضمن تبریک انتصاب استاندار جدید کرمانشاه اظهار داشت: استاندار به عنوان نماینده ارشد دولت در هر استانی شناخته می شود، بنابراین در این میان می توان گفت که هم استاندار می تواند کارهای بزرگی برای توسعه حوزه استحفاظی خود انجام دهد و همین اینکه باید در برابر مشکلات، نارسایی ها و کمبودها به نوعی پاسخگو باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: از سوی دیگر هر شخصی که به عنوان استاندار بر مستند تکیه می زند، در آینده پیش روی خود با بسیاری از چالش ها چه در حوزه سیاسی و چه اقتصادی و فرهنگی روبرو خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب استاندار بومی برای کرمانشاه از سوی دولت سیزدهم بارقه ای از امید در دل همه ما زنده کرد، افزود: بی شک استاندار بومی می تواند در انجام ماموریت های محوله بسیار موفق تر از مدیران غیربومی عمل کند، استاندار بومی به نقاط قوت و ضعف حوزه خود به خوبی آشناست که این یک امتیاز بسیار خوب برای تسریع در انجام امور است.

حجت الاسلام سالاری با انتقاد از جریان های سیاسی که از هم اکنون به دنبال سهم خواهی از استاندار جدید هستند، تاکید کرد: متاسفانه در دهه های اخیر به نوعی جریان های سیاسی همیشه در جایگاه سهم خواهی از استانداران جدید، خود را نشان داده اند به گونه ای که این سهم خواهی ها در روند کاری استاندار منتخب ایجاد مشکل عدیده ای ایجاد کرده اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز کرمانشاه نیازمند کار بیشتر و البته متعهدانه است، گفت: باید اذعان کرد که جریان های سیاسی در کرمانشاه به نوعی آزمایش خود را در بحث مدیریت کلان شهری پس داده اند، متاسفانه جریان های سیاسی با کارکردهای منفعلانه خود عملا هیچ کارنامه مشخصی و البته مثبتی از خود ندارند، امروز مردم کرمانشاه تشنه خدمت مسؤولان و مدیران هستند نه جنگ های سیاسی و درون جناحی.

وی  به برخی از پتانسیل های استان کرمانشاه در حوزه اقتصاد، فرهنگ و... اشاره کرد و عنوان داشت: کرمانشاه جایگاه بسیار ویژه ای در بسیاری از معادلات ملی دارد، دارا بودن مرز زمینی طولانی با کشور عراق، وجود بازارچه های مرزی، قطب کشاورزی و دامپروری بودن، داشتن معادن زیرزمینی بسیار همانند قیر طبیعی و... تنها بخشی از استعدادهای این خطه از کشور است که متاسفانه در میانه درگیری های سیاسی جناح  ها این امور عملا مغفول مانده اند.

حجت الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین و البته کهنه ترین زخم ها بر جامعه کرمانشاه مهاجرت قشر نخبه و فرهیخته از این استان به سمت پایتخت و حتی کشورهای خارجی است که این کم دردی برای کرمانشاه و کرمانشاهیان نیست.

این  استاد عالی حوزه ادامه داد: بی گمان این مهاجرت ها از روی اقبال و میل شخصی جوانان نیست، زمانی که کرمانشاه تنها صفت «کلانشهر» را با خود یدک می کشد و در مقابل هیچ صنعت مادر و پایه ای در آن وجود ندارد، نباید انتظار داشت که جوان تحصیلکرده عمر خود را در این بلاد تلف کند، از استاندار درخواست داریم که ضمن دوری گزیدن از دعواهای سیاسی، این مشکلات مردم کرمانشاه را که بی شک با آنها به خوبی آشناست را برطرف کند و اجازه ندهند که لابی گری برخی از افراد باعث شود که استانداری کرمانشاه به مانند ادوار گذشته منفعل شود و شخص استاندار نیز تنها نقش یک «ماشین امضاء» را ایفا کند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: با شناختی که از روحیه آقای بهمن امیری مقدم؛ استاندار منتخب دولت سیزدهم سراغ داریم، بی گمان حضور ایشان در کرمانشاه می تواند منشا خیر و برکات بسیاری باشد، البته رسیدن به این نقطه مطلوب نیازمند همگرایی و همراهی فرهیختگان و نخبگان این دیار با ایشان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عمر «منوریل» یا همان قطارشهری کرمانشاه به درازای چندین استاندار این بلاد است، تاکید کرد: متاسفانه امروز شاهد چهره ای زشت از شهر کرمانشاه بر اثر ایجاد طرح ناقص منوریل هستیم، طرحی که نه تنها فضا و مبلمان شهری را کاملا نابود کرده است، بلکه هزاران میلیارد تومان تاکنون اعتبار را از بین برده و از سوی دیگر امروز به یک پروژه تعطیل مبدل شده است که این وضعیت به هیچ وجه شایسته کلانشهر کرمانشاه نیست و تقاضای مردم این دیدار از جناب امیری مقدم؛ استاندار جدید کرمانشاه تعیین تکلیف این پروژه عقیم است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بیان یکایک مشکلات و مطالبات مردم کرمانشاه از استاندار جدید هرگز در این زمان محدود نمی گنجد، ولی به نمایندگی از مردم کرمانشاه از ایشان درخواست داریم که ایشان خود را درگیر بازی های سیاسی نکند و دوم اینکه اولویت وی جبران عقب ماندگی حال حاضر این استان که معلول سواستفاده های مدیران و مسؤولان اسبق است، باشد و بی شک هر کسی که دلسوز این استان است استاندار منتخب را در این راه یاری خواهد کرد./1400/پ210/

ارسال نظرات