۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۹۹۷۳۹
امام جمعه شهرستان پاوه:

ایجاد شرایط کار مناسب در کشور مانع از مهاجرت نخبگان می شود

ایجاد شرایط کار مناسب در کشور مانع از مهاجرت نخبگان می شود
کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: ان شاء الله شرایط در کشور خودمان برای جوانان طوری فراهم شود که دیگر شاهد نباشیم جوانان این کشور مملکت خود را ترک و راه غربت را پیش گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از پناهجویان اهل پاوه که نزدیک به 4 ماه پیش در مسیر مهاجرت به اروپا توسط پلیس ترکیه دستگیر و به جای دیپورت شدن به کشور خود به یکی از احزاب مخالف دولت سوریه تحویل داده شده بودند و به‌ تازگی آزاد شده‌اند، امروز همراه خانواده‌های خود با ماموستا ملاقادر قادری دیدار کردند.

امام جمعه شهرستان پاوه در این دیدار ضمن اظهار خوشحالی از آزادی این افراد و بازگشت آنان به آغوش خانواده‌هایشان اظهار داشت: اطلاع داریم که شما روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اید چرا که از روز اول تا لحظه آزادی بی خبر از کار و گرفتاری شما نبوده‌ایم و امروز خوشحالم که همه شما در کمال صحت و سلامتی به میان خانواده‌هایتان بازگشتید.

ماموستا قادری به برخی از تلاش ها برای آزادسازی این پناه جویان از دست تروریست ها اشاره کرد و بیان داشت: در روند آزادی شما بسیاری از عزیزان زحمت کشیدند، اعم از مسؤولان محترم جمهوری اسلامی ایران، برخی مقامات در کردستان عراق و برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی حقیقتاً آنچه در توان داشتند انجام دادند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: بعد از مشورت با دکتر مثنی و دوستان دیگر مقرر شد موضوع از طریق موسسه IHH پیگیری شود لذا بنده طی نامه ای ضمن تشریح اوضاع از آنها خواستم نسبت به موضوع شما پیگیر باشند و خداوند را شاکرم که این مکاتبات مثمر ثمر بود.

ماموستا قادری اظهار امیدواری کردند: ان شاء الله شرایط در کشور خودمان برای جوانان طوری فراهم شود که دیگر شاهد نباشیم جوانان این کشور مملکت خود را ترک و راه غربت را پیش گیرند.

امام جمعه پاوه در پایان افزود: بعد از این توفیق، لازم است 3 کار انجام دهید، شاکر خداوند باشید، همه کسانی را که در آزادیتان نقش داشتند دعا کنید و ضمن تجدید نظر در زندگی، خداوند متعال را در هیچ حال فراموش نکنید.

براساس این گزارش در این دیدار 5تن از پناهجویان آزاد شده آقایان دماوند پاک سرشت، هدایت رخزادی، افشار رستمی، بهمن شادروان، مسعود حیدری و سامران خضرپور (از طریق تلفن) طی سخنانی به بیان خاطرات دوران زندان و سختی‌های آن پرداختند و ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در مسیر آزادی آنان نقش داشتند، نقش ماموستا قادری را در این پروسه ارزشمند دانستند و با اشاره به مکاتبه ماموستا قادری با موسسه IHH ترکیه در خصوص آزادی آنان گفتند: در میان غم و اندوه دوران اسارت و در اوج سختی ها، دیدن نامه حاج ماموستا در درون زندان امیدها را در دل ما زنده و امیدوار به آینده کرد؛ چرا که با رسیدن نامه شرایط دشوار حاکم بر پناهجویان کاملاً تغییر کرد./1400/پ210/

ارسال نظرات