۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۶۹۹۸۶۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

ویژگی های شهدا برای نسل جوان تبیین شود / حاج قاسم یک نظامیِ عارف بود

ویژگی های شهدا برای نسل جوان تبیین شود / حاج قاسم یک نظامیِ عارف بود
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه ویژگی های شهدا باید برای نسل جوان تبیین شود، گفت: حاج قاسم یک نظامیِ عارف بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، یادواره شهدای روحانی گردان ها و بزرگداشت شهدای گمنام تیپ ۸۳ امام جعفر صادق علیه السلام چهارشنبه شب با حضور روحانیون بسیجی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و روایتگری حجت الاسلام جوشقانیان در تیپ ۸۳ رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیات و روایات درباره شهدا گفت: برای شهدا نباید غصه خورد چراکه غصه در از دست دادن است، مقام شهدا واقعاً غصه ندارد بلکه مقام غبطه است.

وی با اشاره به خطبه ۱۷۱ نهج البلاغه اظهار داشت: مقام شهدا بسیار بالاست تا آنجا که امیرالمومنین(ع) همواره مشتاق به شهادت بودند، خطبه های نهج البلاغه گویای این مطلب است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جهاد تبیین ابراز داشت: سه نوع جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر داریم؛ جهاد اکبر مبارزه با نفس و جهاد اصغر جهاد در میدان نبرد بوده، اما جهاد کبیر همان جهاد سخن و تبیین است.

وی با اشاره به تبیین مقام شهدا افزود: اخلاق و ویژگی شهدا را باید برای نسل جوان بازگو کنیم و این امر بسیار مهم است، سردار سلیمانی یک نظامی عارف بود که خونش هم به اندازه حیاتش خدمت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ولایت را خط قرمز حاج قاسم برشمرد و تصریح کرد: حاج قاسم خط قرمز داشت و خط قرمز او ولایت بود اما برایش اصلاح‌طلب و اصولگرا مهم نبود حاج قاسم چتر همه ملت بود و هرکس که به نظام و مردم خدمت می‌کرد برایش اهمیت داشت.

سخنران یادواره شهدا با اشاره به خاطره‌ای از راننده سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: حاج قاسم اگر در شبانه روز تنها یک ساعت می خوابید اما با این وجود نماز شبش ترک نمی‌شد.

وی تبیین اخلاق شهدا را ضروری دانست و اظهار کرد: خداوند صفات شهدا را در قرآن معرفی کرده است، شهدا خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد؛ شاخصه شهدا خدا دوستی است.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در پایان با اشاره به شاخصه شهدا افزود: شهدا در برابر مومنان متواضع و فروتن بودند و این ویژگی بود که در همه شهدا خصوصاً شهید سلیمانی مشاهده کرده‌ایم همین شهدای متواضع در برابر مومنان از سرزنش دشمنان نمی هراسند.

ارسال نظرات