۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۹۹۹۲۱
آیت الله صفایی بوشهری:

نظام اسلامی سبب بالندگی و عظمت حوزه های علمیه شده است

نظام اسلامی سبب بالندگی و عظمت حوزه های علمیه شده است
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نظام اسلامی ایران را مهمترین پشتیبان حوزه های علمیه دانست و گفت: نظام اسلامی عظمت و شکوه به حوزه های علمیه داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، پیش از ظهر امروز در ارتباط ویدیویی با دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در سالن جلسات دانشکده علامه طباطبایی برگزار شد، به تبیین نقش حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام اسلامی بستر حفظ، رشد و توسعه حوزه های علمیه را فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: حوزه های علمیه جبل العامل، کربلا و سامرا به جهت نداشتن بسترهای حیات بخش و منسجم بالندگی و رشد خود را از دست داده اند و حوزه نجف با تمام شکوه خود به خاطر فشارهای استبدادی از بیرون و داخل از بین رفت.

وی نظام اسلامی ایران را مهمترین پشتیبان حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: نظام اسلامی عظمت و شکوه به حوزه های علمیه داده و همچنین صیانت و ارتقای دانش های اسلامی و مرجعیت را در حوزه های علمیه در این نظام مهیا کرده است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای حیات دین فرصت فوق العاده ای توصیف و بیان کرد: حوزه های علمیه باید از این عبرت های تاریخ درس بگیرند و روحانیت قدردان نظام اسلامی و تابع دستورات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی در حوزه شعار جدایی دین از سیاست سر می دهند، اظهار کرد: سکولاریزه کردن حوزه های علمیه تضعیف خود حوزه های علمیه، اسلام و مسلمین است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر حضور جدی روحانیت در عرصه های فرهنگی جامعه و بین المللی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در این دوران تهاجم فرهنگی کشور افزایش یافته، باید حوزه های علمیه و روحانیت در عرصه های فرهنگی و اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی بر ضرورت تقویت علوم پایه در حوزه های علمیه تاکید و اظهار کرد: باید علوم پایه و فقه در حوزه های علمیه تقویت و شود و شاهد نوآوری در فقه باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری بر ضرورت تقویت اخلاق محوری در حوزه های علمیه تاکید و اظهار کرد: حوزه های علمیه همواره متخلق به اخلاق دینی بوده از این رو باید همان روش علمای سلف در اخلاق مداری حوزه های علمیه احیا شود.

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت حضور مبلغان و روحانیت در شهرستان ها و استان های کشور تاکید کرد و گفت: باید حوزه های علمیه با توجه به فرهنگ منطقه طلاب و مبلغان را تربیت کند و همچنین باید طرح هجرت طلاب به مناطق مختلف کشور احیا شود.

ارسال نظرات