۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۹۹۹۱۷
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

تبلیغ و اقدام برای تضعیف مبانی، همان تز جدایی دین از سیاست است

تبلیغ و اقدام برای تضعیف مبانی، همان تز جدایی دین از سیاست است
امام جمعه تبریز گفت: تبلیغ یا هرگونه اقدام نظری و عملی که پایه های ایمانی مردم و کارگزاران را نسبت به نظام سست کند، ترویج اسلامی آمریکایی و تز جدایی دین از سیاست است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با تشکر از دست اندرکاران این جلسه گفت: حدود دو ماه است که علما در کمیسیون های مختلف نظرات تخصصی خودشان را عنوان کردند و جمع بندی شده است که تقدیم خواهد شد.

وی با تشکر از حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و آیات حسینی بوشهری خاتمی و اعرافی که پیش از وی به سخنرانی پرداختند، گفت: از رئیس جمهور محبوب و مردمی تشکر می کنم از اینکه آقایان حاج ابوالقاسم و تقوی را برای پیشبرد امور معرفی کردند.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: بار اصلی بسیج نیروهای اسلامی و معنوی و مدیریتی انقلاب را حوزه های علمیه بر دوش داشته و روحانیت راستین و متعهد متحمل این بار بوده است؛ همه معتقدان به نظام اسلامی و در رأس آن ها حوزه های علمیه وظیفه دارند آفات و خطرات و مصادیق تضعیف نظام را به درستی بشناسند.

وی با اشاره به بحث تبیینی که آیت الله خاتمی مطرح کرد، گفت: بسیار مهم است که آفات و خطرات نظام را بدانیم و به درستی بشناسیم و در جهت حفظ نظام و مبارزه با عوامل تضعیف کننده آن اقدام کنیم؛ برای شناخت آفات و مصادیق تضعیف نظام باید در جست و جوی اقداماتی گشت که موجودیت نظام را به مخاطره و از کارآمدی می اندازد و در رسیدن به اهدافش به کندی می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار داشت: تبلیغ یا هر گونه اقدام نظری و عملی که پایه های ایمانی مردم و کارگزاران اسلام را نسبت به نظام سست کند، همان ترویج اسلامی امریکایی و تز جدایی دین از سیاست و ترویج روحیه بی تفاوتی نسبت به نظام اسلامی است.

وی در ادامه تأکید کرد: مخالفت با قانون اساسی به ویژه اصولی که بیانگر اسلامی بودن نظام است، مورد پذیرش دلسوزان دین نیست چرا که با نبود ولی فقیه هیچ تضمینی بر اسلامی بودن نظام وجود ندارد؛ باید آفات و مصادیق تضعیف را بشناسیم و به خوبی با این ها آشنا شویم و برای مقابله برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیقی که آیت الله اعرافی انجام داده اند حوزه در مسیر خود حرکت می کند و امیدواریم حوزه و روحانیت هم در سایه هدایت علما و مراجع تقلید به اهداف عالی نظام مقدس برسد و آرمان های والای حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه ای عزیز به خصوص در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کنیم.

وی در پایان با اشاره به فعالیت های دوماه کمیسیون های مختلف علمای آذربایجان شرقی، گفت: پیشنهادهای مطرح شده در کمیسیون استان تقدیم خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین رضا بلوکات
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
عوامل تضعیف کننده تحقق دین سیاسی کدامست؟
0
0