۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۶۹۹۹۵۳
سردار حاجی زاده:

آزمایش پیشران و موتور مرحله اول ماهواره بر بومی موفقیت آمیز بود

آزمایش پیشران و موتور مرحله اول ماهواره بر بومی موفقیت آمیز بود
فرمانده هوافضای سپاه در اجلاسیه جامعه مدرسین برای اولین بار خبر آزمایش موفق موتور و پیشران ماهواره بر را اعلام کرد و گفت: پیشران کامپوزیت با نازل متحرک موفقیت بزرگی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد گفت: برای اینکه بدانیم نیروهای مسلح و توان دفاع ایران امروز در چه وضعیتی قرار دارد باید مقایسه ای بکنیم و بدانیم که قبل از پیروزی انقلاب در چه وضعیت نظامی و دفاعی بودیم تا بدانیم امروز در چه وضعیتی هستیم.

وی در ادامه افزود: چیزی که امروز به عنوان ایران به ارث رسیده است یک سوم وسعتی است که باید باشد و هر قدرتی و کشوری که اراده کرد در گذشته به این کشور تجاوز و حمله کرد و مصیبت عظیمی را به ارمغان گذاشت از همین رو خطوط فاصل باید برجسته شود؛ در جنگ جهانی اول قحطی که انگلستان بر ملت ایران تحمیل کرد جمعیت 20 میلیونی ایران تبدیل به 12 میلیون شد و جمعیتی 8 میلیونی از دست رفت.

سردار حاجی زاده اظهار داشت: چرا برای چند میلیون قحطی زده هیچ روزی را نداریم و این اتفاق که هولوکاست واقعی است مطالبه نمی کنیم و این موضوع به صورت قضایی پیگیری نمی شود؛ هنوز می توان این موضوع را در سطح بین الملل پیگیری کرد؛ خباثت های انگلستان همین الان هم ادامه دارد و اگر بخواهیم جنگ های مختلف را بررسی کنیم در همه مراحل ضربه دیدیم و بخش هایی از مملکت جدا شده است؛ غیر از دوران جمهوری اسلامی.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به توطئه دشمن در جنگ تحمیلی، گفت: کشورهای دارای قدرت همه در مقابل ما ایستادند و این جنگ را تحمیل کردند و اگر بخواهیم اشاره کنیم به وضعیت امروز، باید دانست اگر امروز صدام و عراقی بود که نیروهای مسلحش طبق فناوری روز رشد کرده بود و این جنگ اتفاق می افتاد با این قدرتی که در اختیار داریم 8 روزه تمام می شد.

وی با نقل قولی از فرماندهان آمریکایی گفت: نیروهای مسلح ما در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه بسیار کمتر هزینه کرده است چرا که اماراتی ها دوبرابر ایران و سعودی ها 6 برابر ایران خرج نیروهای نظامی خود می کنند؛ فرمانده سنتکام مک کنزی خبیث که دستش به خون سردار آلوده است گفته است ایران در سخت ترین شرایط تحریم در 5 سال اخیر یک موشک درجه بالستیک ساخته است و برتری هوایی آمریکا را با پهپادهای خود گرفته است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه بیان اعترافات نیروهای نظامی آمریکا به توان ایران، اظهار داشت: یکی از چیزهایی که خواب را از چشم دشمن ربوده پهپادهای ایرانی است؛ یکی از فرماندهان آمریکایی و مسؤولین شورای آتلانتیک اقرار کرده بود که ناوگروه آمریکا در مدیترانه نتوانست در ژانویه 2020 حمله موشکی به عین الاسد را رهگیری کند.

وی با اشاره به اقرار یکی از شوراهای راهبردی نظامی آمریکا تأکید کرد: این شخص آمریکایی می گوید ایران می تواند از موشک های بالستیک متعارف و دقیق خود بهره برداری کند و بندر های تدارکی آمریکا را نابود سازد و نجات پایگاه های هوایی آمریکا زیر باران موشکی غیر ممکن خواهد بود و به همین علت لازم است جنگنده های بیشتری داشته باشیم؛ شرایط جنگی امروز با جنگ 1991 و 2003 متفاوت خواهد بود؛ این ها اعترافات آمریکایی است.

سردار حاجی زاده با اشاره به دقت حمله به عین الاسد و وحشت صهیونیست ها، تصریح کرد: بازدارندگی آمریکا به اذعان خودشان در هم شکسته است و حمله موشکی ایران آسیب پذیری دفاع موشکی را نشان داد و توانمندی موشکی ایران وحشتناک است؛ حمله به عین الاسد کوچک بود اما این تحلیل را به دشمن داد که ایران توان و شجاعت مقابله را دارد.

وی عنوان کرد: همه موفقیت های به دست آمده تحت مدیریت و تدابیر و فرماندهی مقام معظم رهبری است؛ در مجموعه سپاه و نیروهای مسلح این تدابیر جدی گرفته می شود و به این سمت حرکت کرده ایم؛ مسیر های میانبری را برای تحقق اهداف خود پیگیری کردیم که دقیقا در مقابل دشمنان ظاهر شده ایم و هزینه های زیاد کشور های عربی و غربی را نیز انجام ندادیم که موفقیت های ما می تواند الگویی در بقیه بخش ها قرار بگیرد چرا که این امکان فراهم است.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران گفت: در حوزه فضایی در سال جاری پس از 10 سال جلسه شورای عالی فضایی را تشکیل دادیم و رئیس جمهور 6 ساعت وقت گذاشتند و مسیر آینده را هموار کردند که در آینده موفقیت های بزرگی را اعلام خواهیم کرد؛ خبری را در این نشست در جمع علما می خواهم برای اولین بار اعلام کنم.

وی اظهار داشت: الحمد لله توفیق پیدا کردیم آزمایش موفق پیشران و موتور مرحله اول ماهواره برها را با موفقیت آزمایش کنیم؛ در حوزه فضایی دو عامل مهم است که یکی ماهواره و دیگری ماهواره بر است و کار ساده نیست؛ ما دوسال پیش اولین پرتاب ترکیبی مایع و جامد را انجام دادیم که موتور اول مایع و دوم و سوم جامد بود؛ امروز به حدود 68 تن تراس رسیدیم و این امکان فراهم شده است با موتور های ارزان ماهواره های زیادی را در مدار قرار دهیم.

سردار حاجی زاده در توضیح دستاورد جدید فضایی کشور گفت: پیشران هایی که کامپوزیت و غیرفلز هستند و آن نازلی که این پیشران دارد نیز متحرک است و کمک می کند که بهره بیشتری از انرژی موشک ببریم و امروز فقط چند کشور در جهان این فناوری را دارند که با بدنه غیر فلز کامپوزیت ماهواره بر داشته باشند.

وی با اشاره به حوزه های زمین به زمین و پهپادی و جنگ الکترونیک که مربوط به هوا فضا است، ابراز کرد: این حرکت تولید قدرت در همه نیروهای مسلح ادامه دارد و رهبری از همه ما خواسته است قوی باشیم؛ تعداد 9میلیون جان باخته فقط در جنگ جهانی اول بر سر مردم ما آمد که اگر این قدرت بود آن اتفاق نمی افتاد و اگر بخواهیم کشوری امن داشته باشیم و شئونات زندگی را پیش ببرند متعهد هستیم که دیگر تاریخ تکرار نشود.

سردار حاجی زاده در پایان خاطرنشان کرد: اگر می بینید بلافاصله بعد از اعلام موفقیت های ما سر و صدای دشمن بلند می شود، از این رو است که می خواهند مارا متوقف کنند؛ ما زیر فشارهای دشمن فناوری ها را بومی کردیم؛ این حرکت وابسته به یک نفر و 20 نفر نیست و این فناوری نهادینه شده است.

ارسال نظرات