۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۹۹۹۸۵
آیت الله عبداللهی:

اخلاق منهای دین حاصل تفکرات ماتریالیستی و اومانیستی است

اخلاق منهای دین حاصل تفکرات ماتریالیستی و اومانیستی است
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت:در جامعه افرادی می گویند ما اخلاق را رعایت می کنیم و دین برایمان اهمیت ندارد، این نوع تفکر، زاییده تفکرات ماتریالیستی و اومانیستی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کردستان، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در درس اخلاق روحانیون و حوزویان شهر کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: زندگی که در آن معنویات و اخلاقیات وجود نداشته باشد، زندگی بی معنی و پوچ می باشد و البته این خصیصه متخص به دین و آیین خاصی نیست.

این شاگرد برجسته امام راحل گفت: از سوی دیگر زندگی که همراه با معنویات و توجه به کانون هستی باشد، زندگی شاد، با هدف و انگیز خواهد بود و بالعکس اگر انسان در بحث معنویات و اعتقادات پایبندی نداشته باشد دچار یک سردرگمی در زندگی می گردد و بی گمان در همین وادی سردرگمی احتمال انحراف از راه راست برای وی دور از انتظار نیست.

این عالم برجسته کرمانشاهی تاکید کرد: لذا شایسته است که انسان در همه حال و همه جا یاد و نام خدا را در دل داشته باشد، زیرا نام خداوند متعال باعث می شود که به زندگی ما یک رنگ تازه ای بخشیده شود.

آیت الله عبداللهی با اشاره به اینکه دور شدن از دین به بهانه داشتن اخلاق صِرف، یک پدیده استکباری و دین ستیزانه است، گفت: حتما در جامعه با افرادی برخورد کردیده اید که می گویند ما اخلاق را رعایت می کنیم و دین برایمان اهمیت ندارد، این باور و نوع تفکر، زاییده تفکرات ماتریالیستی و اومانیستی است که به مرور انسان را به گرداب هلاک خواهد کشاند.

این شاگرد برجسته امام راحل گفت: البته کسی منکر نقش سازنده اخلاقیات در زندگی نیست، ولی اخلاق زمانی معنا پیدا می کند که در کنار دین حضور داشته باشد و به نوعی می توان گفت که اخلاقیات زیرمجموعه دین محسوب می گردد.

آیت الله عبداللهی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: یک دیندار کامل و واقعی باید از صفاتی همانند عدالت، عطوفت،  بصیرت، اخلاق و دیانت برخوردار باشد و تمامی این ویژگی های حول محور دین می چرخد./1400/پ210/

ارسال نظرات