۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۰۰۰۰۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری عنوان کرد؛

دشمن درپی تضعیف غیرت دینی/ حل مشکلات نیازمند برنامه ریزی و عمل انقلابی است

دشمن درپی تضعیف غیرت دینی/ حل مشکلات نیازمند برنامه ریزی و عمل انقلابی است
امام جمعه موقت تهران گفت: سرمایه غیرت دینی وسیله‌ای است که توانستیم با آن دستگاه محاسباتی دشمن را به هم بریزیم و برای پیشرفت باید آن را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه بالاترین دعوت به تقوای الهی را غیرت دینی دانست و گفت: اتقوا الله، یعنی کونوا غیورا؛ غیرتمند باشید و غیرتمند بمانید تا دین شما حفظ شود و ایمان شما صیانت شود.

وی با اشاره به شهرهای سیل زده و ابراز همدردی با مردمان آن شهرها، اظهار داشت: امیدواریم با همت خود مردم و به همت مسئولان محترم این مشکلات با سرعت برطرف شود و گزارشات میدانی ائمه جمعه در این شهرها که بنده با آنها تماس داشتم، حکایت از حضور به هنگام و به موقع مسئولان می‌دهد که غیرتمندانه حاضر شدند و البته نیروهای جهادی نیز در صحنه حاضر هستند.

خطیب جمعه تهران ضمن بیان اینکه هرگاه مسئولان اظهار کمک کنند مردم با جدیت در صحنه حاضر می‌شوند، تصریح کرد: مسئولان به فکر فراهم شدن زیرساخت ها باشند؛ خیلی از مشکلات به خاطر عدم وجود زیرساخت صحیح است و اگر زیرساخت‌ها درست شد، چنین مشکلاتی پدید نمی‌آید.

وی همچنین افزود: رهبر غیور و شجاع ما هفته گذشته به مناسبت ۱۹ دی از نعمت بزرگ غیرت دینی در جامعه ما گفتند؛ دی ماه در تاریخ انقلاب ماه عجیبی است و می‌شود گفت دی‌ماه تجلیگاه غیرت دینی ایرانیان و مردمان عزیز سرزمین ماست.

دی ماه، ماه غیرت است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به وقایع دی ماه‌های تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: شهادت غیورمردان فداییان اسلام در سال ۳۴ که آذرخش غیرت دینی بود و معبری برای ایران به سمت آزادی بود؛ ۱۹ دی ماه قم نیز خروش غیرتمندانه مردم قم بود که سلسله جنبان قیام در شهرهای گوناگون شد و این دست غیرت الهی بود که از آستین ملت ما بیرون آمد.

وی ادامه داد: سالروز عملیات کربلای ۵ که در دی‌ماه بود نیز مصداق و غیرت دینی بود؛ البته همه دفاع مقدس چنین بود ولی این عملیات طلایی که پر از صحنه های اعجاز آفرین بود، چیز دیگری است؛ 9 دی سال ۸۸ که خورشید غیرت ایرانیان از پشت ابرهای فتنه با بصیرت طلوع کرد تا آن فتنه آمریکایی و صهیونیستی را که ملت ایران را به لبه پرتگاه برده بود نجات داد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ۱۳ دی بود که حاج قاسم به شهادت رسید و در همان ایام قیامتی در ملت ما پدید آمد که آن هم حاکی از غیرت دینی بود و ۱۰ میلیون انسان بیرون آمدند و پرچم غیرت دینی خودشان را برافراختند که باید شکرگزار غیرت دینی باشیم.

ام البنین الگوی مادران شهدا است

وی با اشاره به سالروز رحت حضرت ام البنین سلام الله علیها عنوان کرد: ایشان چهار فرزند خودش را در راه امام زمان خود هدیه کرد و به مظهر مادران شهدا و البته همسران شهدا تبدیل شد؛ فرزندی مانند حضرت ابوالفضل العباس که مصداق جوانمردی و غیرت است را تحویل جامعه اسلامی داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری همچنین افزود: به همه خانواده‌های شهدا درود می فرستیم؛ آنها خاکریز دوم جهاد هستند و در این میان، به خصوص مادران و همسران شهدا نقش ویژه‌ای دارند که ما به آنها افتخار می‌کنیم.

وی سرمایه غیرت دینی را وسیله‌ای دانست که توانستیم با آن دستگاه محاسباتی دشمن را به هم بریزیم که آنها هیچگاه نتوانستند مردم را زمین گیر کند و همچنین بر اینکه غیرت دینی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند و منجر به پیشرفت می‌شود، تأکید کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه همچنین یکی دیگر از اهداف دشمن در تخریب غیرت دینی را ضعف حجاب خواند و تأکید کرد: دشمن ارزش‌های خانوادگی و ناموسی ما را هدف قرار داده و ترویج بی بند و باری در جامعه به خاطر زدن غیرت است، ترویج تسامح و سهل گیری در برابر حجاب خطرناک است که آحاد مردم و مسئولان باید دست به دست هم بدهند.

وی گفت: در سایر مسائل کشور نیز باید باغیرت وارد شد؛ در سیاست خارجی، در گرانی ها، در مقابل فساد و سایر مسائل باید با غیرت ایستادگی کرد و طراحی‌های دشمن را باید زمین‌گیر کرد؛ دشمن  به این توافق بیشتر از ما نیازمند است و البته ما نمی‌گذاریم جریان مذاکرات فرسایشی شود ولی آنها بیش از ما نیازمندند و ما باید با دقت و غیرت پیش برویم.

امام جمعه موقت تهران در پایان ضمن اشاره به اینکه معیشت مردم نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرای انقلابی است، خاطرنشان کرد: آن چیزی که ملت ما را رنج می‌دهد، خبرهای بسیار زشت حقوق‌های نجومی است که باید با دقت پیگیری شود و اینها در حقیقت مربوط به شرکت‌های دوزیست است که از یک طرف می‌گویند ما خصوصی هستیم و از طرفی دستشان در جیب بودجه عمومی است.

ارسال نظرات