۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۰۰۰۰۲
آیت الله سعیدی:

روحانیت بیدار، در مقابل صدای جدایی حوزه از سیاست ایستاده است

روحانیت بیدار، در مقابل صدای جدایی حوزه از سیاست ایستاده است
امام جمعه قم گفت: استعمار از حضور روحانیت بیدار و برخوردار از عقلانیت ضربه‌های سنگینی خورده و حوزه آگاه و بیدار در مقابل صدای جدایی حوزه از سیاست ایستاده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تأکید بر تلاش دشمن برای بی‌منطق نشان دادن غیرت دینی گفت: برخی تلاش و تبلیغ می‌کنند غیرت دینی را بی‌منطق و همراه با خشونت بدانند؛ اما غیرت دینی همیشه همراه با عقلانیت و برخاسته از بصیرت مبتنی بر عقلانیت است.

وی غیرت دینی را عامل نجات کشور و تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها دانست و ادامه داد: هرجا مشکلات فرهنگی، ابتذال، بی‌بند و باری و بی عفتی در جامعه دیده شد، ناشی از بی‌غیرتی دینی یا ضعف برنامه ریزی در مقابل برنامه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن است.

امام جمعه قم ضمن اشاره به برخی که بدون عقلانیت دینی منجر به هزینه تراشی برای نظام اسلامی می‌شوند، اظهار داشت: متأسفانه برخی حوزویان که تلاش می‌کنند مراجع را به پشتوانه خود بیاورند به جای پیروی از عقلانیت دینی، دانسته یا نادانسته موجب تضعیف انقلاب اسلامی می‌شوند.

وی ادامه داد: البته استعمار و استبداد از حضور روحانیت بیدار و برخوردار از عقلانیت، ضربه‌های سنگینی خورده است، امروز حوزه آگاه و بیدار در مقابل صدای جدایی حوزه از سیاست ایستاده؛ زیرا این صدا، صدای جنگ نرم و خواسته استعمار انگلیس خبیث است.

آیت الله سعیدی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۹ دی توضیح داد: ایشان، امام خمینی را مظهر کامل غیرت دینی همراه با عقلانیت دانستند و فرمودند که علامه مصباح، شاگرد امام نیز در اوج غیرت قرار داشت و او در عقلانیت، یک فیلسوف به معنای واقعیت کلمه بود.

وی افزود: عقلانیت بدون غیرت دینی منجر به محافظه کاری و از روی دیگر غیرت دینی بدون عقلانیت منجر به جدایی از ولایت و افتادن در همان دامی می‌شود که اصحاب نهروان در آن گرفتار شدند؛ بنابراین باید امروز حوزویان و بزرگان روحانیت، شخصیت‌هایی همچون آیت الله مصباح و آیت الله یزدی را الگو قرار دهند؛ چرا که آن‌ها مصداق بارز غیرت دینی به همراه عقلانیت بودند.

امام جمعه قم در پایان سخنان خود ضمن بیان انتقاد نسبت به مشکلات فرهنگی موجود در قم، گفت: همه ما باید با عقلانیت و غیرت دینی در صحنه حاضر شویم تا با هم‌افزایی، چهره شهر خون و قیام، جهاد و اجتهاد و شهر امام راحل و شهدا را در تراز و شأن مردم انقلابی قم، بازآرایی کنیم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات