۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۷۷۹۳۰
بسته انتخاباتی رسا؛

از ترافیک در مسیر پاستور تا انتقادات گسترده به سخنان اخیر سید حسن خمینی

از ترافیک در مسیر پاستور تا انتقادات گسترده به سخنان اخیر سید حسن خمینی
در بسته انتخاباتی امروز گمانه زنی هایی از حضور قطعی آیت الله رئیسی در انتخابات و اسامی کاندیداهای رسمی و غیر رسمی انتخابات 1400 را تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نزدیک به 70 روز تا انتخابات 1400 باقی مانده و هر روز که می گذرد از فضای عید نوروز دور شده و خبرهای انتخاباتی تب و تاب بیشتری به خود می گیرد.

احزاب و گروه های مختلف در قالب جلسات گوناگون در پی ایجاد ائتلاف و همگرایی بوده آرام آرام تبلیغات انتخاباتی و سخنان انتخاباتی خود را آغاز کرده اند.

در بسته انتخاباتی امروز گمانه زنی هایی از حضور قطعی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، اسامی کاندیداهای رسمی و غیر رسمی انتخابات 1400، اسامی کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری، حواشی سخنان بی پایه و اساس سید حسن خمینی و گزارشی از سفر انتخاباتی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قم تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

گمانه زنی ها و شایعات درباره رییس قوه قضاییه و مدیر حوزه علمیه

همزمان با داغ شدن موضوع انتخابات، اخبار شنیده شده حاکی از قطعی شدن حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارد، در همین فضا بازار شایعات و گمانه زنی ها نیز درباره وی در سطح رسانه ها بسیار جدی و داغ شده است.

شایعه استفعای وی از ریاست قوه قضاییه، کناره گیری آیت الله اعرافی از مدیریت حوزه و جانشینی وی به جای آیت الله رئیسی از دیگر اخباری است که البته با تکذیب همراه شد.

شماری از کانال ها و سایت های خبری در گمانه زنی هایی از آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه و نیز حجت الاسلام والمسلمین «حمید ملکی» که هم اکنون قائم‌مقامی مدیر حوزه‌ را عهده‌دار است به عنوان گزینه های احتمالی جانشینی آیت الله اعرافى در مدیریت حوزه یاد کردند.

ترافیک در مسیر پاستور/ ۵۵ چهره‌ای که وارد کارزار ریاست جمهوری می‌شوند

بر خلاف بهارستان یازدهم، ترافیک در مسیر پاستور به شدت شلوغ است. قبل از عید نوروز 1400 افرادی همچون، سردار حسین دهقان، علی مطهری، سردار سعید محمد، مصطفی کواکبیان و ... اعلام نامزدی کردند و حالا پس از تعطیلات نوروزی از روز شنبه تاکنون تقریبا هر روز شاهد اعلام کاندیداتوری یکی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... هستیم.

از این رو افرادی که تاکنون به صورت رسمی یا غیر رسمی اعلام کاندیداتوری کرده اند و یا احتمال کاندیداتوری آنان وجود دارد و فعالیت شبه انتخاباتی دارند و یا اینکه نام آنها در فضای احزاب مطرح هستند را ذکر می‌کنیم:

محمدغرضی، حسن سبحانی، سردار سعید محمد، رامین مهمانپرست، سردار حسین دهقان، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، سیدعباس نبوی، محمد ناظمی اردکانی، عزت‌الله ضرغامی، محمد عباسی، اسدالله بادامچیان، سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا ترقی، حسین انواری، محمدعلی افشانی، محسن مهرعلیزاده، علی مطهری، مصطفی کواکبیان، محسن رهامی، محمدصادق خرازی، فائزه هاشمی‌رفسنجانی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محمود احمدی نژاد، اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، سعید جلیلی، رستم قاسمی، محسن رضایی، علی نیکزاد، سیدپرویز فتاح، رضا اردکانیان، عبدالناصر همتی، حجت‌الله عبدالملکی، مسعود پزشکیان، محسن هاشمی، محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، محمدباقر نوبخت، علیرضا محجوب، عباس آخوندی، مصطفی معین، سورنا ستاری، محمدجواد آذری جهرمی، قدرتعلی حشمتیان، محمدجواد حق‌شناس، علی فلاحیان محمدزارع فومنی، سید محمد بطحائی، فریدون عباسی دورانی، محمد سعیدی کیا، رضا صالحی امیری و محمود صادقی.

از ترافیک در مسیر پاستور تا اتقادات گسترده به سخنان اخیر سید حسن خمینی

اول عذرخواهی بعد سخنرانی/ وقتی شریک وضع موجود شعار «بازگشت به مردم» سر می‌دهد

حسن خمینی سخنان انتخاباتی درباره وضعیت موجود و راه حل مشکلات کشور ایراد کرده است که به نظر می رسد بیشتر از اینکه دلسوزی برای ابتلائات کشور باشد، باز کردن راه و به نوعی جاده صاف کنی برای حضور عده‌ای خاص در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری است.

اخیرا «سید حسن خمینی» سخنرانی‌های مختلفی داشته که رنگ و بوی این اظهارات راهبردی تر و معطوف به سبک حکومت داری و دولتداری بوده است.

آنچه این سخنان را خاص‌تر و تامل براگیزتر می‌کند ایراد این مسائل از طرف فردی است که خود حامی راهبرد سیاست خارجی و اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

این روزها شعار «بازگشت به مردم» از سوی برخی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم مطرح شده است. حسن خمینی در این رابطه با بیان اینکه مشکلات ما خیلی زیاد است اما راه حل آنها این است که به مردم برگردیم و به خواسته آنها تن بدهیم، می گوید: «البته ممکن است آنچه که مردم می خواهند مطابق خواسته شخص من نباشد. من تلاش می کنم آنها را راضی کنم که این حرف درست است. هیچ راهی جز بازگشت به مردم و هیچ چیزی برای کشور واجب تر از یک انتخابات پر شور و شامل نیست. انتخابات «شامل» یعنی باید همه در آن نماینده داشته باشند. شرط اول آن این است که بساط تنگ نظری و حذف برداشته شود. «تقسیم بر دو کردن» نیروهای کشور باعث ترفیع چاپلوسان و متملقانی می شود که اتفاقا به سخنانی که می گویند هم باور ندارند.»

هر چند حسن خمینی سعی می کند خود را طرفدار مردم نشان دهد اما به خوبی جنس سخنان وی نشان می دهد که بیشتر از چه جناح و چه شخص خاصی برای ورود به انتخابات هواداری می‌کند.

سفر انتخاباتی جمعی از نمایندگان مجلس به قم

جمعی از نمایندگان مجلس هم امروز به قم سفر کرده بودند و با شماری از علما و شخصیت های برجسته حوزوی دیدار و گفت وگو کردند؛ این جمع در دیدار با آیت الله کعبی نکاتی پیرامون ولایت پذیری کاندیداها و توجه به این امر در تأیید یا رد صلاحیت ها متذکر شده و تنها گزینه ای که می تواند میان نیروهای جبهه انقلاب اجماع آفرین باشد را آیت الله رئیسی دانستند که البته در این میان برخی نمایندگان معتقد بودند ه مجلس پیش از مشخص شدن رییس جمهور نباید اعلام موضع کند.

کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین برای انتخابات میان دوره ای خبرگان

کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری که قرار است 28 اسفندماه و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در استان های قم، تهران، خراسان رضوی و مازندران برگزار شود، مشخص شدند.

آقایان: علیرضا اعرافی، محمود رجبی و حسینعلی سعدی برای حوزه انتخابیه تهران، سید محمدرضا مدرسی یزدی برای حوزه انتخابیه خراسان رضوی، سید محمد سعیدی برای حوزه انتخابیه قم و محمدحسن گلی شیردار برای حوزه انتخابیه مازندران به عنوان نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین تعیین شده اند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
به غیرازرئیسی بقیه برن کنار.
1
0
نالان
United States
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
احسنت این اخبارتون رو ادامه بدهید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
در دولت جوان و حزب‌اللهی گفتمان خدمت بر گفتمان قدرت غلبه دارد.
0
0