۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۰۰۰۱۱
امام جمعه پاوه:

سیستم بانکی کشورمان به هیچ وجه با معیارهای اسلامی همخوانی ندارد

سیستم بانکی کشورمان به هیچ وجه با معیارهای اسلامی همخوانی ندارد
کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: باید اذعان کرد که برای دریافت هر گونه تسهیلاتی مردم باید رشوه بدهند تا بتوانند وامی دریافت کنند که این امری بسیار مذموم و به دور از دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه پاوه اظهار داشت: بعد از مدت ها استاندار جدید کرمانشاه از سوی دولت انتخاب شد و همه امیدواریم که این انتخاب برای استان مایه خیر و برکت باشد.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: خوشبختانه استاندار جدید بومی است و همین ویژگی باعث شده که وی شناخت خوبی از کرمانشاه به ویژه منطقه اورامانات داشته باشد که بی شک این امر می تواند باعث توسعه اقتصادی و صنعتی در کل استان شود.

این عالم برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از بزرگترین گناهان هم در دین مبین اسلام و سایر ادیان آسمانی رباخواری است که متاسفانه امروز شاهد این پدید مذموم در سطح جوامع مختلف هستیم.

ماموستا قادری بیان کرد: خداوند در 4 مرحله و با نزول آیاتی ربا را حرام و پیامبر گرامی اسلام نیز(ص)، ۳۱ حدیث درباره ضرر و پیامدهای ربا عنوان فرموده است.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: علمای دینی یکی از ابتدایی ترین عواقب عمل زشت و ناپسند ربا را ایجاد فاصله طبقاتی بیشتر در جوامع انسانی عنوان کرده اند و همین امر امروز باعث یک جو کینه توزانه در بین انسان ها شده است.

این عالم اهل سنت با انتقاد از سیستم بانکی کشور، عنوان کرد: متاسفانه باید اذعان کرد که برای دریافت هر گونه تسهیلاتی مردم باید رشوه بدهند تا بتوانند وامی دریافت کنند که این امری بسیار مذموم و به دور از دین است.

وی افزود: بیشتر علما معتقدند ربا با هر درصدی که باشد حرام است و تعدادی دیگر از علما به ویژه در کشور مصر معتقدند با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی و برای رفع نیازهای ضروری از جمله ازدواج ، تا حدودی دریافت وام جایز است.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: سیستم بانکی در کشورمان به هیچ وجه با معیارهای اسلامی همخوانی ندارد و شاهد دریافت سودهای بسیار زیاد توسط بانک ها از مردم هستیم که این امر یعنی همان ربا و نزول که باعث می شود برکت از زندگی مردم برود./1400/پ202/

ارسال نظرات