۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۰۰۰۵۱
حجت الاسلام فخر روحانی در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

جزئیات بازدید رئیس مرکز نخبگان حوزه از مجمع حامیان نخبگان علوم اسلامی

جزئیات بازدید رئیس مرکز نخبگان حوزه از مجمع حامیان نخبگان علوم اسلامی
مدیر مجمع حامیان نخبگان علوم اسلامی جزئیات بازدید رئیس مرکز نخبگان حوزه از این مجموعه را تشریح کرد.

چندی قبل نشست صریح و صمیمی جمعی از نخبگان حوزه با حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد رییس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه به همت خبرگزاری رسا برگزار شد.

یکی از نخبگانی که به این جلسه دعوت شده بود تا دغدغه های نخبگان را به گوش رییس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه  برساند، حجت الاسلام حسین فخر روحانی مدیرعامل مجمع حامیان نخبگان علوم اسلامی بود.

حالا با گذشت چند روز از برگزاری نشست صمیمی جمعی از نخبگان حوزه با حجت الاسلام والمسلمین عماد، وی به منظور سرکشی و بازدید از مجمع حامیان نخبگان علوم اسلامی، به این مجموعه رفته است.

به همین خاطر خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام حسین فخرروحانی مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی در مورد جزئیات این بازدید به گفت و گو پرداخته است.

وی در این گفت‌وگو به تشریح جزئیات بازدید رییس بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر حوزه از این مجمع پرداخت و گفت: یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه گلایه از دستگاه های متعدد حوزوی در حمایت از نخبگان موضوعی بود که در جلسه مطرح و بر ضرورت هماهنگی نهادهای حوزوی پرداخته شد.

مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی  با اشاره به نهادهای متعدد حوزوی در شناسایی استعدادهای برتر افزود: با توجه به رصد و ارزیابی نیازهای نخبگان توسط نهادهای متعدد، هماهنگی بین این نهادها از ضروریت برخوردار بوده تا از موازی کاری های احتمالی جلوگیری شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چندلایه بودن جامعه نخبگانی را باید مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: نخبگان حوزی برخی استعداد برتر،  برخی ممتاز، برخی فاضل و برخی دیگر از مفاخر حوزه هستند، از این رو نوع حمایت ها باید متفاوت باشد.

ضرورت تشکیل شورای امور نخبگان حوزوی / پرهیز از موازی کاری در حمایت از نخبگان

وی با تأکید بر ضرورت انتخاب دقیق جامعه هدف از سوی نهادهای حمایتی نخبگان حوزوی ابراز کرد: با توجه به محدود بودن منابع مالی لازم است با رصد و تحلیل دقیق مرکز امور نخبگان، بُعد نیازمندی این دسته از طلاب را شناسایی و حمایت های هدفمندی از نخبگان صورت بگیرد.

حجت الاسلام فخر روحانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجمع حامیان نخبگان علوم انسانی و اسلامی در حمایت از نخبگان حوزوی، تصریح کرد: قریب به 6 میلیارد تومان از ظرفیت خیرین برای نخبگان جذب داشته ایم و که در راستای حل مشکلات ودیعه مسکن، سلامت و درمان و ادای دیون و اقساط عقب مانده نخبگان هزینه شده است.

وی افزود: تهیه جهیزیه، کمک به نشر آثار، شتاب دهی به ایده های نخبگان نیز از دیگر حمایت های مادی مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی بوده است.

مدیر عامل مجمع حامیان جامعه نخبگانی علوم اسلامی خاطرنشان کرد: این مجموعه خود را در عرض مراکز نخبگانی حوزه نمی داند بلکه یک مجموعه مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات مراکز حوزوی به جهت قوانین خشک اداری است؛ مجموعه ما آمادگی دارد به هر صورت تحت اشراف مرکز امور نخبگان حرکت کند.

حجت الاسلام فخر روحانی با اشاره به عملکرد شورای امور نخبگانی حوزه اظهار داشت: در این جلسه به حجت الاسلام والمسلمین عماد پیشنهاد داده شد تا همه مراکز نخبگانی حوزه در یک مرکز به شکل شورایی و با ریاست خود ایشان در راستای حمایت هدفمند و متمرکز از نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی تشکیل شود.

وی در پایان با اشاره به گروه تبلیغی فرهیختگان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد خود نخبگان با همکاری حجت الاسلام احمد حاجیلو گروه تبلیغی فرهیختگان علوم اسلامی راه اندازی شد تا از این پس با مدیریت هدفمند و براساس بُعد نخبگی تبلیغ های مثمر ثمری صورت بگیرد.

ارسال نظرات