۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۰۰۰۶۳
امام‌جمعه بجنورد:

تداوم راه ولایت توسط روحانیت درگرو رفاقت و صمیمیت با مردم است

تداوم راه ولایت توسط روحانیت درگرو رفاقت و صمیمیت با مردم است
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مردم از امام‌جمعه و روحانی خودشیفته فرار می‌کنند، ازاین‌رو روحانیان باید با مردم صمیمی و رفیق باشند تا بتوانند راه ولایت را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در هفتادمین گردهمایی ائمه جمعه استان، با بیان روایتی از حضرت علی(ع)، اظهار داشت: مطابق این روایت باید شیعیانی که خداوند به آن‌ها علم و دانش عطا کرده، افرادی که با دین آشنا نیستند را آگاه کرده و از آن‌ها حمایت فکری کنند که این شیعیان ناجی، در آخرت با تاجی از نور ظاهر می‌شوند.

وی تبلیغ را مهم‌ترین رسالت طلاب ذکر کرد و افزود: همان‌گونه که مولای متقیان نیز تأکید می‌کند باید افرادی که در جامعه به‌عنوان مستضعف فکری تلقی شده و در برابر هر شبهه‌ای ضعف نشان می‌دهند را از ظلمت خارج کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری عنوان کرد: برای اینکه در این گروه قرار گیریم نیاز به ابزارهایی داریم که باید آن‌ها را کسب کنیم و از مهم‌ترین ابزارها در این زمینه علم و دانش کافی به همراه تهذیب نفس است.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد دارای علم و دانش دینی وظیفه دارند در مقابل شبهات روشنگری و آگاهی بخشی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: همچنان که دانش و سطح تحصیلات مردم رشد کرده، درجه شبهات نیز پیچیده‌تر و سخت‌تر شده است؛ بنابراین باید بیش از گذشته به کسب علم و دانش در حوزه‌های مختلف ورود کنیم تا بتوانیم به شبهات پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید مهارت پاسخگویی به شبهات در بین طلاب تقویت شود، گفت: طلاب و مبلغان برای پاسخگویی به شبهاتی که در جامعه مطرح می‌شوند باید از دانش و علم کافی برخوردار شوند و در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: روشنگری زمانی ایجاد می‌شود که اکثر مردم، روحانیت را به‌عنوان یک عالم بپذیرند؛ بنابراین این قشر باید آگاه و مراقب باشد و خدای‌ناکرده قدم اشتباهی برندارد که جایگاه معنوی خود را از دست بدهد.

امام‌جمعه بجنورد تقوی را شرطی دیگر برای مقابله با شبهات دشمنان عنوان کرد و گفت: کسی که تقوی نداشته باشد نمی‌تواند در دل و قلب مردم تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال فرافکنی فرهنگی هستند و عیب نداشته را ترویج می‌دهند؛ اما اگر راوی شیعه دارای تقوا و تواضع در اوج باشد به‌راحتی این دسیسه را نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مردم از امام‌جمعه، روحانی و مربی خودشیفته فرار می‌کنند؛ ازاین‌رو ما روحانیان و حوزویان باید با مردم صمیمی و رفیق باشیم تا بتوانیم راه ولایت را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه خداوند رفتار درست را از انسان می‌خواهد، گفت: اگر روحانیت توانسته آبرو و احترامی را از مردم کسب کند باید نسبت به پاسخگویی به دشمنان و شبهات جامعه آگاه باشد و با علم و دانش با این دسیسه‌ها مقابله کند./9314/پ202/

هادی رحیمی
ارسال نظرات