۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۷۰۰۲۳۱
حجت الاسلام ملک زاده در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

همراهی دولت های غرب گرا با نهضت آزادی با وجود مخالفت های امام

همراهی دولت های غرب گرا با نهضت آزادی با وجود مخالفت های امام
حجت‌الاسلام ملک‌زاده گفت: امام فرمودند اگر خودتان را از نهضت آزادی که ثابت کردند دینی ندارند و به اعتقادات پایبند نیستند، جدا نکنید، طبیعی است که شما با آنها همراه هستید.

اشاره: 30 دی‌ماه سالگرد درگذشت مهدی بازرگان از همراهان اصلی دکتر مصدق و چهره‌های تأثیر گذار نهضت آزادی است. از نهضت آزادی برخی از گروه‌های مارکسیستی پدید آمدند. نهضت آزادی از جمله گروه‌هایی بود که در ابتدای انقلاب مسؤولیت دولت موقت را برعهده گرفت و نقش منفی را علیه انقلاب اسلامی در همان آغاز در مواجهه با گروه‌های مارکسیستی و تجزیه طلب انجام داد. البته امام خمینی نیز به صراحت علیه نهضت آزادی و مواضع ضد اسلامی آن ایستادند که البته انگار بعد از گذشت چند دهه، متولیان بیت امام خمینی به خود اجازه دادند اعضای نهضت آزادی را به جماران بیاورند.

به همین جهت حجت‌الاسلام محمد ملک زاده، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به مخالفت‌های نهضت آزادی با ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: مسأله نهضت آزادی در فضای انقلاب، مسأله‌ای بود که به صورت کاملاً شفاف و روشن با نهضت و انقلاب اسلامی همراهی نداشت.

وی افزود: وقتی نهضت آزادی قضیه حکم قصاص را زیر سؤال بردند، نشان دادند در مسائل و ارزش‌های انقلاب که با اصول اسلامی و ارزش‌های انقلابی مشکل دارند، امام خمینی به مخالفت صریح با ایشان پرداخت.

حجت‌الاسلام ملک زاده با اشاره به مخالفت صریح امام علیه نهضت آزادی توضیح داد: به همین دلیل امام با صراحت دربرابر این‌ها موضع گرفتند و فرمودند که اگر شما خودتان را از این افراد خودسر که ثابت کردند دینی ندارند و به اعتقادات پایبند نیستند، جدا نکنید، طبیعی است که شما با آن‌ها همراه هستید.

وی ادامه داد: گروه‌ها و جریان‌هایی که بعد از آن جریان پدید آمدند، به ویژه در برخی از دولت‌هایی که غرب‌گرا بودند، با افکار نهضت آزادی همراهی کردند و ما شاهد بودیم که از آن‌ها حمایت می‌شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در توضیح علت حضور اعضای نهضت آزادی در جماران بیان داشت: متاسفانه جریان‌هایی با محوریت غرب‌گرایی که افکار اصلاح طلبانه دارند به بهانه های مختلف همچون انتخابات رفت و آمدهایی را در جماران داشته اند.

حجت الاسلام ملک زاده با انتقاد از متولیان، مسؤولان و نزدیکان حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: نباید اجازه داد برخی از افراد و جریان هایی که از سوی امام راحل طرد شده و ایشان بیاناتی را در مذمت آنها اعلان کرده، در جلسات و نشست های مختلف حضور پیدا کنند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات