۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۰۰۲۷۳
دکتر ضوینی:

فلسفه اسلام مبتنی بر تشویق بر تحکیم بنای خانواده و حفظ ارزش های آن است

فلسفه اسلام مبتنی بر تشویق بر تحکیم بنای خانواده و حفظ ارزش های آن است
دکتر ضوینی گفت: خانواده هسته اصلی جامعه را تشکیل می دهد و اگر خانواده اصلاح شد جامعه نیز اصلاح می شود و اگر خانواده فاسد شود جامعه نیز دچار فساد و فرو پاشی می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در میزگرد گفتگوی آزاد که بصورت برخط در برنامه "آنلاین معاک(برخط باتو)" پخش و توسط وزارت ورزش و جوانان مصر برنامه ریزی شده بود دکتر ضوینی معاون الازهر و دکتر نظیر عیاد دبیر مرکز پژوهش های اسلامی الازهر به همراه وزیر جوانان و ورزش شرکت کرده بودند شرکت کنندگان در این برنامه در باره اهمیت خانواده در اسلام صحبت کردند و به سوالات حاضران پاسخ گفتند.

دکتر ضوینی معاون الازهر در سخنانی در باره اهمیت تحکیم خانواده در اسلام گفت: خانواده هسته اصلی جامعه را تشکیل می دهد و اگر خانواده اصلاح شد جامعه نیز اصلاح می شود و اگر خانواده فاسد شود و فرو بپاشد جامعه نیز دچار فساد و فرو پاشی می شود.

وی گفت: به همین خاطر است که اسلام اهمیت خاصی برای خانواده قائل است و آن را اساس و بنیان جامعه قوی می داند. وی افزود الازهر روش های جدیدی را برای آگاهی بخشی به خانواده ها در نظر گرفته است تا از این طریق اعضای خانواده را نسبت به اهمیت حفظ بنیان خانواده آگاه کند.

یاد اوری می شود که مصر در سال های اخیر با بحران شدید فرو پاشی خانواده ها و افزایش طلاق روبرو شده است بطوری که در سال گذشته 2600000 طلاق در این کشور 100 میلیون نفری ثبت شده است به همین خاطر، حکومت و مؤسسات دینی از جمله الازهر در تلاشند با برگزاری میزگردها و بررسی ریشه های اختلاف در خانواده ها و افزایش آگاهی بخشی به اعضای خانواده جلوی این روند صعودی در فرو پاشی خانواده ها را بگیرند. زیرا فروپاشی خانواده ها پیامدهای مخربی برای جامعه و حکومت در پی دارد./۹۸۸/

ارسال نظرات