۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۰۰۴۸۷
حجت الاسلام امیرخانی عنوان کرد؛

فعالیت بیش از ۸۰ تشکل بین المللی در حوزه علمیه

فعالیت بیش از ۸۰ تشکل بین المللی در حوزه علمیه
مدیر مطالعات معاونت بین المللی حوزه های علمیه با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه در حوزه بین الملل گفت: بیش از ۸۰ تشکل بین الملل در حوزه علمیه فعال هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی امیرخانی مدیر مطالعات معاونت بین المللی حوزه های علمیه در نشست تخصصی «حاج قاسم در آثار فعالان رسانه ای اروپا و آمریکا» که پیش ازظهر امروز در ساختمان مرکز مدیریت برگزار شد، با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه در حوزه بین الملل گفت: بیش از ۸۰ تشکل بین الملل در حوزه علمیه فعال هستند؛ در این چند سال اخیر ظرفیت های مناسبی برای فعالیت در زمینه بین الملل به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از محصولات و خروجی تربیت دینی حاج قاسم سلیمانی است، اظهار داشت: شهید سلیمانی نتیجه تربیتی مکتب اسلام است و این مکتب نشان داد می تواند انسانی در تراز تمدن نوین اسلامی تربیت کند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مکتب اسلامی به شهید سلیمانی آموخت باید از انسان دفاع کرد نه فقط انسان اسلامی یا شیعی بلکه باید یاور مظلومان باشد و همه کارهایش بر اساس اخلاص صورت بگیرد

وی شهید سلیمانی را گریزان از خودشیفتگی گریزان برشمرد و تصریح کرد: مکتب اسلام به او آموخت همیشه مطیع فرامین الهی و حجت و نائب او باشد، شهید سلیمانی در کار خود خبره، متخصص و متعهد بود و این نتیجه مکتب اسلام است که سلیمانی در میدان نبرد قاطع و در پشت جبهه با مهربانی و عطوفت رفتار می‌کند.

حجت الاسلام امیرخانی در پایان خاطرنشان کرد: تشییع باشکوه این شهید در عراق و ایران نشان داد مکتب اسلام می تواند چنین انسان هایی را تربیت کند که بتواند الگوی کاملی برای ارائه به سایر مخاطبان بین الملل باشد، شهید سلیمانی و باید به درستی در جامعه بین الملل معرفی کرد.

ارسال نظرات