۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۷۰۰۵۸۴
ماموستا قادری:

آمار بالای طلاق در پاوه یک بحران اجتماعی و فرهنگی بزرگ است

آمار بالای طلاق در پاوه یک بحران اجتماعی و فرهنگی بزرگ است
کرمانشاه ـ امام جمعه شهرستان پاوه گفت: طلاق در شهرستان پاوه بسیار رشد داشته است که این امر می تواند یک بحران اجتماعی و فرهنگی برای این شهرستان محسوب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان پاوه در سخنانی اظهار داشت: بیش از یک قرن است که همواره پیام رهبران شوروی سابق و روسیه کنونی در کاخ کرملین این بوده است که خدا وجود ندارد و این تفکر همواره در جامعه آنها ساری بوده است.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: با این وجود این تفکر ماتریالیسمی و ضدخدایی با اقامه نماز رئیس جهمور ایران در کاخ کرملین از هم پاشید و این نشان از قدرت لایناهی اسلام در دل مردم جهان دارد.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید کشور و مدیران ارشد نظام و دولت برای مواقع بحرانی برنامه های خاص خود را داشته باشند ولی باید اذعان کرد که ساختار دولت از برنامه ریزی کمی برخوردار است و این می تواند در برخی از اوقات برای ما فاجعه آفرین باشد.

ماموستا قادری اظهار داشت: البته باید گفت که در روزهای اخیر مدیران در بحث مدیریت بحران در منطقه پاوه و اورامانات کارنامه خوبی از خود ارائه دادند که این امر قابل قدردانی است.

امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به اینکه برخی از مدیران خود عملا «بحران زا» هستند، گفت: همه باید برای برون رفت از مشکلات ریز و درشت جامعه وارد میدان شویم و بسیاری از ناهنجاری ها را کاهش دهیم.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب جامعه در بحث طلاق، افزود: طبق آمار اداره ثبت احوال پاوه میزان طلاق در این شهرستان بسیار رشد داشته است که این امر می تواند یک بحران اجتماعی و فرهنگی برای این خطه محسوب شود.

ماموستا قادری ادامه داد: در آیه ۲۱ سوره روم فلسفه ازدواج محبت، رحمت و مودت عنوان شده اما متاسفانه امروز به ازدواج نگاه ساده و سبکی داریم و عاقلانه ازدواج و با احساس مسؤولیت زندگی نمی کنیم.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه زن و مردم باید در این اوضاع و شرایط همدیگر را به خوبی درک کنند، بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر لفظ طلاق بین زوجین به راحتی بیان می شود که این یک مصیبت بزرگ برای جامعه ما محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان پاوه گفت: شهرستان پاوه از دیرباز مرکز و کانون فرهنگ و تمدن بوده است، لذا آمار بالای طلاق به هیچ وجه شایسته این خطه از ایران زمین نیست و امیدواریم که فعالان فرهنگی و متولیان امر در این باره ورود کنند./1400/پ210/

ارسال نظرات