۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۰۰۶۰۷
در نشست خبری اختتامیه شعر حوزه مطرح شد؛

جزئیات اختتامیه پنجمین جشنواره شعر اشراق

جزئیات اختتامیه پنجمین جشنواره شعر اشراق
نشست خبری اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) پیش ازطهر امروز در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام شفیعی دبیر جشنواره، هنر را زبان تفاهم عمومی جامعه بشری دانست و گفت: حوزه علمیه از این جهت که مرکز نشر دینی جامعه است از این قاعده مستثنی نیست و برای نشر ارزش های اسلامی باید به سمت هنر روی بیاورد.

وی جشنواره اشراق را ویترینی برای ارائه آثار طلاب شاعر برشمرد و اظهار داشت: در تمامی رشته های هنری شعر عمومی ترین حوزه هنری است، امسال رشد دو نیم برابری نسبت به جشنواره گذشته داشته ایم و حوزه علمیه باید قدر این ظرفیت ایجاده شده را بداند.

دبیر جشنواره شعر اشراق با اشاره به فرآیند داوری پنجمین جشنواره شعر حوزه بیان داشت: هفته گذشته جمع بندی آثار و نفرات شرکت کننده به پایان رسیده است و چهارشنبه اختتامیه برگزار خواهد شد.

در ادامه نقیب دبیر اجرایی جشنواره گفت: پروسه جشنواره حوزه شعر اشراق فرآیند یک ساله ای را طی کرده است که در شهرهی مختلف جلسات و کارگاه های مختلفی را به همین منظور برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به رشد دو نیم برابری و شرکت 850 نفر در این برنامه تصریح کرد: 2693 اثر به این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 1860 اثر در شعر کلاسیک، 200اثر در شعر نو، 90 اثر در بخش کودک، 108 اثر در موضوع ویژه، 250 اثر در بخش زبان غیر فارسی، 100اثر در نوحه و سرود و 85 اثر در بخش کتاب به ثبت رسیده است.

دبیر اجرایی ضمن اشاره به تعدا بانوان طلبه شرکت کننده ابراز داشت: از مجموع 850 نفر شرکت کننده 200 نفر از بانوان طلبه شاعر می باشند که در اختتامیه پرونده ویژه ای با عنوان بانوان خواهیم داشت.

نقیب با اشاره به اختتامیه جشنواره شعر اشراق خاطرنشان کرد: چهارشنبه 6 بهمن ساعت 18الی 20 در سالن همایش های غدیر دفترتبلیغات اسلامی و با حضور حجت الاسلام واعظی، استاد محمد علی مجاهدی، علیرضا قزوه، زکریا اخلاقی و با اجرای نجم الدین شریعتی، اختتامیه شعر حوزه (اشراق) برگزار می شود.

ارسال نظرات