۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۰۰۶۳۰
آیت الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

نگرانی دشمن از همراهی دین و سیاست/ «نظارت بر حکومت»، سخنی غیرمحققانه

نگرانی دشمن از همراهی دین و سیاست/ «نظارت بر حکومت»، سخنی غیرمحققانه
عضو جامعه مدرسین گفت: برخی در داخل همنوا با بیگانگان جدایی دین از سیاست را سر می دهند و قصد دارند این مساله را از حوزه های علمیه شروع کنند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‎‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به مباحث مطرح شده در خصوص یکصد سالگی حوزه و تلاش برخی از افراد و جریان ها برای نمایش چهره ای سکولار از حوزه، گفت: امام راحل در نجف درس ولایت فقه خود را شروع کرد و در کتاب بیع، نظریه ولایت فقه منعکس شده و ایشان همواره بر همراهی دین با سیاست تأکید فراوان داشته است.

دشمنان انقلاب از اصل مترقی ولایت فقیه و جدا نبودن دین از سیاست ضربه مهلکی خوردند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: دشمنان انقلاب از اصل مترقی ولایت فقیه و جدا نبودن دین از سیاست ضربه مهلکی خوردند، از این رو درصدد القای جدایی دین از سیاست هستند و بیگانگان برای مسأله جدایی حوزه های علمیه از سیاست و حکومت اسلامی تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه برخی در داخل همنوا با بیگانگان جدایی دین از سیاست را سر می دهند و قصد دارند این مسأله را از حوزه‌های علمیه شروع و پیگیری کنند، افزود: آیت الله خاتمی، به درستی در اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد این مساله را هشدار داد که برخی معممین جدایی حوزه از سیاست را مطرح می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه برخی به دنبال سکولاریزه کردن حوزه های علمیه هستند، بیان کرد: باید روحانیت و علمای بلاد بیدار باشند که اگر این زمزمه های جدایی حوزه از سیاست ادامه پیدا کند، استمرار حکومت و نظام اسلامی ایران، با مشکل مواجه خواهد شد.

پیامبر اکرم و امیرالمؤمینین تصدی حکومت را بر عهده داشتند نه نظارت بر حکومت 

وی در ادامه به تبیین سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در تصدی حکومت دینی پرداخت و گفت: هیچ زمانی پیامبر اکرم(ص) ناظر بر حکومت جامعه نبود، بلکه خودشان تشکیل حکومت اسلامی دادند و رسول اکرم متصدی و رییس حکومت شد، همچنین امیرالمومنین و حضرت زهرا(س) برای تصدی حکومت بعد از رحلت رسول اکرم(ص) قیام کردند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان اظهار کرد: اگر بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، برخی مسلمین امیرالمومنین را از حکومت کنار زدند نه اینکه ایشان نظارت بر حکومت داشته، بلکه برای اینکه حضرت علی(ع) نتواند ریاست حکومت را به دست بگیرد و همچنین مردم برای نظارت حضرت علی(ع) بر حکومت با ایشان بیعت نکردند، بلکه بر اجرای و عهده داری تصدی حکومت جامعه با ایشان بیعت کردند.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت همراهی روحانیت در امور سیاسی، گفت: با تلاش های مرحوم مدرس، میرزای شیرازی در قیام تنباکو و همچنین مبارزات امام خمینی(ره) حکومت و نظام اسلامی ایران برپا شده، اما متأسفانه اکنون برخی از معممین بیان می کنند که باید فقط روحانیت بر امور سیاسی نظارت کنند نه دخالت، که این سخن و حرفی نسنجیده و غیر قابل قبول است.

هشدار بر خطر جدایی دین و حوزه از سیاست؛ پیام اجلاسیه جامعه مدرسین

آیت الله موسوی اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین دستاوردهای دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد پرداخت و افزود: امام راحل بدین مسأله تأکید داشت که اگر علمای بلاد و شهرستان ها دورهم اجتماع و نشستی داشته باشند، سبب تقویت اسلام، اتحاد و بیداری جامعه اسلامی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال این خواسته امام(ره)، جامعه مدرسین برآن شد که هر سال حداقل یک اجلاسیه با حضور علمای بلاد برگزار کند، ابراز داشت: بحمدالله سالیان متمادی است که این نشست با حضور رییس و اعضای محترم جامعه مدرسین با علمای بلاد برگزار می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر این گونه نشست های جامعه مدرسین ثمره ای به جز هشدارهای لازم مبنی بر خطر جدایی دین و حوزه از سیاست، بصیرت افزایی و زدودن غفلت در این زمینه نداشته باشد برای اهمیت اجلاسیه جامعه مدرسین کافی است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه تمام ما وظیفه داریم در برابر چنین اظهار نظرهایی بصیرت افزایی کنیم، اظهار کرد: صدا و سیما و رسانه های انقلابی باید در تبیین ضرورت همراهی دین با سیاست و حکومت اسلامی و بصیرت افزایی در نسل جوان تلاش کنند.

ارسال نظرات