۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۰۰۷۹۴
رییس جمهور در دیدار وزیر خارجه توگو:

تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد

تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد
رییس جمهور با اشاره به اولویت‌های سیاست خارجی ایران، گفت: در دوره جدید، روند توسعه همه‌جانبه سطح همکاری با کشورهای آفریقایی در حوزه‌های مختلف با جدیدت پیگیری خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دیدار رابرت دوسی وزیر امور خارجه توگو با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ذخایر طبیعی، معدنی و نیروی انسانی غنی و با استعدادی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران بدنبال توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله توگو در راستای منافع مشترک ملت‌ها است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه غربی‌ها در طول تاریخ عمدتا به دنبال استعمار و استثمار کشورهای قاره آفریقا بوده و امروز نیز به اَشکال مختلف امیال و منافع خود را در این قاره دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مردم این قاره برای حفظ استقلال خود ارزشمند است و موفقیت‌شان در گرو تاکید بر هویت ملی، فرهنگی و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی‌ها است.

رییس جمهور تصریح کرد: کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های لازم برای توسعه و بالندگی برخوردار هستند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و رفاه مردم آفریقا حمایت می‌کند.

«رابرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش خواهان برقراری روابط گسترده و همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: «لومه» به رویکردهای تهران در روند توسعه روابط اعتماد و اطمینان دارد و امیدوار است سیاست توسعه همکاری‌های اقتصادی با آفریقا با شراکت متقابل تقویت شود.

وزیر امورخارجه توگو با محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورها و ملت‌های مستقل،‌ تاکید کرد: ما خواهان همکاری های مشترک با ایران برای فعال کردن ظرفیت‌هایمان در راستای منافع متقابل است.

تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد

ایران به دنبال گسترش تعامل با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان است

همچنین آیت‌الله رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم دریافت استوارنامه «اسماعیل عبدالمناپ» سفیر جدید پادشاهی برونئی دارالسلام با اشاره به روابط فرهنگی دو ملت گفت: روابط دو کشور برآمده از رابطه قلبی دو ملت مسلمان است و ضروری است روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری دو کشور نیز بر مبنای این روابط گسترش یابد.

رییس جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود به دنبال گسترش تعامل با همه کشورهای جهان و به ویژه کشورهای همسایه و مسلمان است. امیدواریم همکاری‌ها و تعاملات دوستانه دوجانبه ایران و برونئی، بیش از پیش به عرصه روابط منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور نیز گسترش یابد.

«اسماعیل عبدالمناپ» سفیر جدید برونئی دارالسلام نیز در این مراسم با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به آیت الله رئیسی گفت: به عنوان سفیر برونئی تمام تلاش خود را برای گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌های دو ملت مسلمان برادر و دوست به کار خواهم گرفت.

ارسال نظرات