۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۰۰۸۰۹
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

تقویت تعاملات تجاری و سیاسی، دستاورد بزرگ سفر رئیسی به روسیه

تقویت تعاملات تجاری و سیاسی، دستاورد بزرگ سفر رئیسی به روسیه
نماینده مجلس گفت: توسعه و تقویت روابط سیاسی با کشورهای همسایه و منطقه یکی از شعارهای مورد تاکید آیت الله رئیسی در ایام انتخابات بود که در حال تحقق است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به کشور روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین پرداخت و گفت: توسعه و تقویت روابط سیاسی کشور با کشورهای همسایه و منطقه یکی از شعارهایی بود که آیت الله رئیسی در ایام انتخابات بر آن تأکید داشت.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: هر تحول و دگرگونی در مرزهای خاکی و آبی پیامدهایی را برای کشور در برخواهد داشت، از این رو باید با تقویت و توسعه روابط و تعاملات با کشورهای همسایه از امنیت کشور صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه رییس جمهور در راستای تقویت روابط با کشورهای همسایه، سفری به کشور روسیه داشته، گفت: تقویت تعاملات تجاری و سیاسی با کشور بزرگ روسیه از دستاوردهای بزرگ سفر آیت الله رئیسی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران با کشور روسیه در بسیاری از مسائل مناطق اشتراک نظر دارد، افزود: ایران و روسیه درباره حوادث و مسائل سوریه نظر مشترکی را دارند، از این رو به دعوت رسمی کشور سوریه، این دو کشور مستشاران نظامی در این منطقه دارند و برای مبارزه با تروریسم در منطقه هم پیمان شدند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز در مسائل بین المللی با کشور روسیه وحدت نظر دارد، تصریح کرد: اعتقاد دو کشور این است که جهان نباید تک قطبی اداره شود و نباید کشور سلطه‌گری همچون آمریکا برای تمام جهانیان تصمیم گیری کند و خود را کدخدای جهان تقلی کند.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران و روسیه مورد تحریم های بی رحمانه آمریکا قرار دارند، ولی هر دو کشور با اعمال چنین تحریم های بین المللی مخالف هستند، از این رو آیت الله رئیسی برای بی اثر کردن تحریم های بی رحمانه آمریکا با کشور روسیه وارد تعاملات تجاری و اقتصادی شده است.

وی به بازتاب های اقامه نماز آیت الله رئیسی در کاخ کرملین در جهان پرداخت و گفت: کاخ کرملین مرکز حکومت مارکسیست‌ها بوده که بیش از هفتاد سال در جهت از بین بردن مبنا و اعتقادات دینی تلاش کردند، همچنین آنها بسیاری مسلمان ها را کشتند تا اینکه نظام شوروی سابق از بین رفت، از این رو کاخ کرملین نماد و یادآور این دشمنی ها و مخالفت ها با دین و اسلام است.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقامه نماز رییس جمهور نظام اسلامی در کاخ کرملین عظمت اسلام را به  جهانیان نشان داد و این حرکت ایشان بازتاب های مختلفی در  جهان اسلام و دنیا داشته است.

وی ضمن تقدیر از حرکت جهادی آیت الله رئیسی از سرکشی به مناطق سیل زده جنوب کرمان، گفت: آیت الله رئیسی در هنگام سفر به روسیه دستور پیگیری ها برای مناطق سیل زده را صادر کرد و همچنین ایشان بلافاصله پس از بازگشت به ایران به مناطق سیل زده جنوب کرمان رفت.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان سخنانش ابراز کرد: آیت الله رئیسی با حرکت جهادی خود در سرکشی به مناطق سیل زده نشان داد که دولتمردان دولت سیزدهم همواره در کنار مردم قرار دارند و تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات و دغدغه های جامعه خواهند کرد.

ارسال نظرات